Colaborator

Bianca Ceică

Bianca Ceică este pasionată de scris și de citit și îi plac poveștile pentru copii, pe care nu a încetat niciodată să le citească, dar pe care a început să le înțeleagă mult mai bine, după ce a studiat literatura pentru copii, timp de 3 ani, în cadrul unui grup coordonat de Florin Bican. 

În 2023 s-a întrebat „Cum le dau poveștile idei copiilor?” și a petrecut 6 luni ca să găsească răspunsul. Nu l-a găsit decât pe jumătate, dar cercetarea i-a dat curaj să continue să studieze mecanica ideilor și să lanseze un newsletter dedicat scrisului, poveștilor și procesului creativ. 

Archive - Ce să-ți povestesc (substack.com)

„Poveștile îți oferă, din start, mintea cea de pe urmă”. Despre creativitate și plăsmuit povești, cu scriitorul Florin Bican

de Bianca Ceică Foto: Anahit Hayrapetyan

Florin Bican este unul dintre cei mai îndrăgiți autori români contemporani pentru copii și se numără și printre cei mai apreciați traducători de cărți pentru cei mici, cu traduceri din Lewis Carroll, Dr. Seuss, Shel Silverstein, J. K. Rowling, Roald Dahl, Maurice Sendak și mulți alți autori consacrați. De mai mulți ani, Florin Bican este și unul dintre antrenorii de scriere creativă din cadrul unor tabere de vară, dedicate copiilor și adolescenților. A povestit pentru Școala 9 despre exercițiile de eliberare de clișee, pe care le face cu copiii, despre sensul poveștilor și despre responsabilitatea din spatele muncii creative.  

17.04.2024

„Există o comunitate a profesorilor de română mișto, care vor să mai schimbe și să mai desțelenească lucruri.” Interviu cu scriitoarea Adina Rosetti

de Bianca Ceică Foto: Cornel Brad

Adina Rosetti este una dintre cele mai cunoscute autoare de literatură pentru copii din România. Poate ați făcut deja cunoștință cu ea prin intermediul Domnișoarei Poimâine, unul dintre personajele cele mai îndrăgite create de ea, poate că ați citit „O istorie cu gust de kiwi”, cea mai nouă carte publicată, sau poate că ați participat la unul dintre atelierele pe care le susține pe cont propriu sau alături de Asociația DeBasm.  Adina a împărtașit idei și observații despre experiența ei din lucrul cu copiii, de la școală și din cadrul atelierelor susținute și a povestit, pe larg, despre mai multe tehnici de împrietenire cu inspirația. 

26.03.2024

Interviu despre imaginație cu poeta Carmen Tiderle: Este important ca textele literare „să fie vii, să respire și să trăiască în zilele noastre”

de Bianca Ceică

Carmen Tiderle scrie poezii „cu prostii”, haioase, pe dos și adaptate copiilor de astăzi. „Trecere pentru pitoni”, „Fabrica de lipici” și, cel mai recent, „Cornute cosmonaute” sunt doar câteva dintre volumele scrise de Carmen, care adună copiii în jurul poeziilor, adesea recitate chiar de autoare. 

31.01.2024

Alte articole

Laborator

ANALIZĂ. Elevii care au susținut Bacul în 2023 au avut 15 miniștri ai educației în 12 ani de școală. „Stabilitatea este o condiție necesară pentru învățare”

de Cristina Radu

În spatele notelor de la Bacalaureat stau 12 ani de școală care înglobează zeci de miniștri ai Educației cu zeci de schimbări în sistem, diferite grade de complexitate ale subiectelor de la examen, contextele sociale și economice și, mai ales, bagajul de incertitudine constantă. Tabloul unei generații este influențat de un întreg context care determină reușitele sau eșecurile de la examenele finale. Am analizat toate aceste variabile împreună cu Briena Stoica, profesoară cu 20 de ani experiență în învățământ.

12.07.2023
Clasă

Școala din Suedia, prin ochii unei familii de români. „I-am rugat să dea teme copiilor, pentru cine vrea. În timp, au luat toți teme pentru acasă”

de Andreea Archip

Familia Popescu, care locuiește de șase ani în Suedia, de când fiul lor Andrei era în clasa zero, au povestit pentru Școala9, cum este sistemul de învățământ în țara care i-a adoptat. Obișnuiți cu fondul clasei, românilor nu le-a venit să creadă că totul este gratuit acolo și că toți copiii primesc o masă caldă. Nu le-a venit să creadă nici că există o școală fără teme, pentru care e mai important să-i învețe pe copii cum să stea la coadă sau să recicleze.

02.11.2020
Laborator

Studiu. Educația academică încetinește îmbătrânirea creierului

de Adelina Mărăcine. Foto: Dumitru Angelescu

Un nou studiu arată că o educație bună și învățarea pe termen lung au un efect pozitiv asupra creierului nostru, pe măsură ce îmbătrânim. Practic, cu cât ne antrenăm mai mult creierul prin studiu, cu atât scad șansele să dezvoltăm o afecțiune neurologică, potrivit Science Daily. 

08.01.2022