Categorie

Clasă

Despre învățare în toate formele ei, alături de elevi, părinți și profesori.

Alte articole

Laborator

ANALIZĂ. România, educată de profesori puțini și cu note mici la titularizare

de Cristina Radu, grafice și analiza datelor: Radu Mihai

Aproape jumătate dintre profesorii care au dat examenul de titularizare în 2023 au obținut mai puțin de 7, nota minimă de care aveau nevoie pentru a fi titulari pe post. Sunt județe întregi în care, la unele materii, niciun candidat nu s-a calificat pentru o poziție permanentă la catedră. Rezultatele nu sunt chiar surprinzătoare: rareori rata de promovare a depășit 50%. Ce înseamnă aceste rezultate și de ce ele nu arată întotdeauna că profesorii sunt slab pregătiți? O analiză în două părți.

11.02.2024
Laborator

Editorial. Pledoarie pentru consorțiile școlare rurale, o soluție că să scăpăm de sărăcirea educațională de la sat

de Antonia Pup

Astăzi, când din ce în ce mai multe primării gâfâie de povara plății facturilor pentru utilități în școli, iar elevii se întreabă cu ce vor ajunge la școală, cred că este momentul potrivit să (re)aducem în discuție subiectul reorganizării administrative. Implicit, cred că este de datoria societății civile să facă presiune pe Guvernul României pentru un proces onest de deliberare. 

17.01.2022
Cancelarie

CHESTIONAR. Dragi profesori, ce fel de școală vă doriți?

Redacția Școala 9 Ilustrație: Alina Marinescu

După ce am vorbit cu elevii despre școală, a venit rândul cadrelor didactice să ne răspundă ce înseamnă să fii profesor azi în România? E un job sau o vocație? Ce poate fi schimbat în bine și ce funcționează deja? Adresăm întrebări cadrelor didactice despre sistemul de educație românesc, de la angajarea în sistem până la lucrul la clasă, metode de predare, relația cu elevii și părinții. Și îl lansăm astăzi, la începutul unui nou an școlar care începe sub regulile unei noi legi a educației și a schimbărilor din sistem.

11.09.2023