Categorie

Laborator

Loc pentru experimente, soluții și idei noi. 

Alte articole

Clasă

Toți elevii de gimnaziu dintr-o regiune a Italiei, cu sau fără deficiențe de auz, vor învăța la școală limbajul semnelor

de Adelina Mărăcine FOTO Shutterstock

Limbajul semnelor nu este doar un instrument pentru persoanele cu deficiențe de auz. Este o metodă prin care toți copiii își pot dezvolta abilitățile de comunicare, explică primul învățător italian care a început să predea limbajul semnelor, el însuși o persoană cu deficiențe de auz.

10.12.2022
Clasă

Un tată îi învață geometrie pe elevii dintr-un sat teleormănean. Primele lecții le-a făcut „pe buza unui șanț”

de Medeea Stan. Foto: Eli Driu

Scenaristul Relu Voicu, fondatorul asociației „Cu cărțile pe uliță”, le explică de câțiva ani probleme de geometrie elevilor din satul Scrioaștea, Teleorman. În vacanța de o lună, a venit constant la ore o elevă de-a VI-a pe care colegii o tachinau că lucra suplimentar. Chiar dacă pierde copii pe drum, inclusiv înainte de examen, Relu vrea să-i ajute în continuare pe elevii din județul care ocupă ultimele locuri în promovabilitatea la Evaluarea Națională.

13.05.2021
Abandon școlar

Elevii pe care îi pierde sistemul. O analiză REZOLVAT

de Cristina Radu, ilustrație: Simina Popescu

Zeci de mii de copii lasă locuri goale în bănci înainte să ajungă la liceu, cu fiecare generație. Sărăcia este principala cauză a abandonului școlar. Vorbim de copii care renunță sau sunt retrași de familii pentru că pur și simplu nu au bani de haine și rechizite, ori sunt obligați de context să aleagă munca în detrimentul școlii. Elevii de la sat sunt în cel mai mare risc. Astăzi, despre starea de fapt. În zilele ce urmează, discutăm în podcastul REZOLVAT cu specialiști și practicieni despre ce poate fi făcut pentru a-i ține pe copii în sistem, cu toate variantele pe masă și cu limitările lor.

26.06.2024