Sunt studentă la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, unde îmi cultiv pasiunea pentru scris și comunicare. Deși am început cu poezii, am reușit să mă adaptez rapid la scrierea de articole. Ceea ce mă motivează cel mai mult este să ascult oamenii și să le aflu poveștile, pe care le transpun apoi în cuvinte, oferindu-le astfel o voce prin intermediul scrisului meu.
Pentru mine, jurnalismul nu este doar o carieră, ci și o misiune de a reflecta realitatea prin prisma poveștilor autentice ale celor din jur.
Sunt elevă în clasa a XII-a și mă pregătesc pentru Bac. În timp ce răsfoiam manualele și lista ce cuprinde operele de studiat – 18 la uman, 13 la real – am observat ceva care m-a deranjat profund: niciuna dintre aceste opere nu e scrisă de o femeie. M-am întrebat, de ce lipsesc vocile feminine din ceea ce ar trebui să fie o reflecție completă a literaturii române? M-am hotărât să nu mă mulțumesc doar cu întrebarea, ci să caut un răspuns. Așa a început cercetarea mea.
Acum cinci ani, doar 6 eleve s-au înscris să urmeze specializarea „Electrician” în cadrul unui proiect susținut de compania Distribuție Oltenia, în liceele profesionale din șapte județe. În ultimii doi ani școlari însă, au fost câte 32. Școala 9 a vorbit cu mai multe tinere de la Liceul „Astra” din Pitești despre alegerea lor și despre cât de aproape sunt să pună „-ă” după profilul „Electrician” în următorii ani.
250 de mii de tablete au ajuns la elevii care nu aveau altfel cum să participe la școala online. Chiar dacă 80% dintre elevi s-au întors la școală pe 8 februarie, tot rămân să învețe de acasă jumătate de milion de copii. Doi specialiști IT au analizat tabletele oferite de Ministerul Educației pentru programul „Școala de acasă”. Au concluzionat că sunt niște device-uri care „au drum lung ca să le prindă pe cele de top” și dacă nu sunt foarte folosite, ar putea avea o durată de viața de aproximativ doi ani.