Are 25 de ani, este regizor de film documentar şi fotograf. Are un ochi în obiectiv și unul în nori.
Miruna Duracu, absolventă a Colegiului Militar „Ștefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc, a fost admisă la West Point, cea mai veche academie militară din SUA. Fetele câștigă teren în acest domeniu considerat dintotdeauna al bărbaților. A făcut parte dintr-o generație în care numărul fetelor a fost aproape egal cu cel al băieților la colegiul din Câmpulung, fiindcă în anul ei nu li s-a mai restricționat numărul de locuri. Viitoarea cadetă pleacă săptămâna viitoare în SUA pentru o lună și jumătate de antrenamente dure, timp în care va fi izolată complet, fără acces la telefon. „Fix ca în filme”, spune Miruna. Se simte pregătită pentru orice experiență, mai ales că a visat la uniforma militară de la șase ani, când a văzut prima paradă de 1 decembrie la televizor.
Simona Mitrea, directoarea Romanian Gifted School din București, a explicat pentru Școala 9 cum funcționează educația dedicată copiilor cu abilități înalte. Își numește elevii, care în proporție de 90% un coeficient de inteligență peste medie, „talentați”. Se ferește de termenul „geniu”, despre care crede că și-a pierdut din semnificație prin folosirea în exces. Unde mai pui că uneori abilitatea înaltă poate sta „pitită” sub dificultăți de învățare, dislexie, Asperger, ADHD. De aceea, Simona folosește în școala ei metode netradiționale, adaptate nevoilor fiecărui copil.
Sunt elevă în clasa a XII-a și mă pregătesc pentru Bac. În timp ce răsfoiam manualele și lista ce cuprinde operele de studiat – 18 la uman, 13 la real – am observat ceva care m-a deranjat profund: niciuna dintre aceste opere nu e scrisă de o femeie. M-am întrebat, de ce lipsesc vocile feminine din ceea ce ar trebui să fie o reflecție completă a literaturii române? M-am hotărât să nu mă mulțumesc doar cu întrebarea, ci să caut un răspuns. Așa a început cercetarea mea.