colaborator

Eleonora Fojică

Este profesoara de limba franceză la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București. A publicat mai multe articole despre programele și planurile de învățământ, despre reforma în educație și demnitatea cadrului didactic, începând din 1993, în revistele Tribuna învățământului și Examene, dar și pe platformele România curată și Republica. A publicat eseuri culturale în limba franceza pe site-ul mondial al Francofoniei – www.mondesfrancophones.com. A făcut traduceri pentru revista Secolul 21.

Alte articole

Școala cea mai 9

O vară de muncă face cât un an de dirigenție

La un hotel din Sighișoara, o fată de 17 ani preia comenzile la restaurant. În București, un tânăr de 18 ani este lucrător comercial la un brand de haine, o altă tânără face cafele de dimineață până seara. Tot mai mulți tineri își pun șorțul, badge-ul sau uniforma și încep, pentru prima dată, să muncească. Am stat de vorbă cu liceeni care vara asta nu stau, ci lucrează. Pentru bani, pentru experiență sau doar ca să vadă cum e „la muncă”.

20.08.2025
Clasă

Rezultate finale la Bacalaureat 2022: 30% dintre absolvenți au avut nota scăzută după contestații. Un elev a avut nota schimbată din 2.80 în 9.80

Redacția Școala 9

Ministerul Educației a publicat rezultatele finale, după contestații, la examenul de Bacalaureat 2022. După recorectare, rata de promovare la nivel național a crescut cu aproape două procente, ajungând la 75,2%. Pentru 120 de elevi, media a fost schimbată cu mai mult de două puncte. 

01.07.2022
Laborator

O perspectivă pozitivă despre planurile-cadru. „Dacă elevii vor avea posibilitatea de a alege dintr-o varietate de materii, vor fi mai motivați să învețe”

de Andreea Archip

Un draft de proiect pentru planurile-cadru (scheletul de materii pe care le învață elevii) a fost publicat la începutul săptămânii de Edupedu. Discuțiile publice au alunecat repede spre ce ore dispar și de ce e important să rămână. La câteva ore după, Ministerul Educației a spus că nu este un document „asumat” și că de fapt, abia se află în procedura de a forma echipele pentru lucrul la alte planuri cadru. Fabiola Hosu, vicepreședintă a Coaliției pentru Educație, s-a uitat cu atenție la propunerile acelui proiect și a extras niște linii pozitive de care specialiștii ar trebui să țină cont atunci când schițează ce materii și câte ore trebuie să aibă în orar un licean.

11.05.2023