Liliana Mitre Sirețchi

Liliana Mitre (Sirețchi) este de peste 18 ani asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (Universitatea din București) și are un doctorat în analiză matematică. A cofondat platforma educațională SuperȘcoala cu scopul de a preda matematica într-o manieră simplă, pe înțelesul tuturor. Își dorește să transforme o disciplină de care cei mai mulți elevi se tem într-o materie cât mai ușor de înțeles și de aplicat.

Alte articole

Laborator

Țările în care vaccinarea profesorilor este obligatorie

de Andreea Archip

În timp ce legea care impune certificatul verde obligatoriu la locul de muncă este dezbătută în comisiile Camerei Deputaților, alte țări au introdus deja regula vaccinării obligatorii a anumitor categorii profesionale: profesori, doctori sau funcționari publici. Italia este prima țară din lume care a impus vaccinarea obligatorie la locul de muncă, la stat sau la privat. A început însă cu restricționarea profesorilor de a intra în clasă fără certificat din septembrie, când a început școala. A fost urmată de alte țări, precum Ungaria, Israel, Noua Zeelandă, regiuni din Australia, state din SUA.

11.11.2021
Clasă

Inteligența artificială ascultă ce spun și îmi livrează reclame țintit? Răspunsul unei cercetătoare românce în Germania

de Andreea Archip Foto: Vlad Chirea

A fost a treia ediție a evenimentului „Care-i faza cu știința”, la Liceul Tehnologic Independența din județul Constanța. Letiția Pârcălăbescu, cercetătoare în inteligență artificială la Universitatea Heidelberg din Germania, s-a întâlnit online cu elevii și le-a răspuns la toate curiozitățile legate de aplicațiile pe care le folosesc. Au vrut să știe de ce ChatGPT nu spune adevărul, doar face fraze frumoase, despre furtul de date, cum au ajuns aplicațiile ca Snapchat să dialogheze și să pună întrebări „ca un om” și cât de aproape suntem de momentul în care roboții se vor întoarce împotriva omenirii, așa cum s-a întâmplat în filmul „Terminator”.

26.05.2023
Clasă

Editorial. Olimpiadele școlare se reiau, dar cum rămâne cu centrele de excelență care funcționează cu voluntariatul profesorilor și sponsorizări

de Antonia Pup

Elevii și părinții au „sorcovit” ieri Ministerul Educației. Au cerut să trăiască mai mult predictibilitatea în structura anului școlar, să înflorească fondurile pentru transportul elevilor și să se reorganizeze mai iute și mai bine olimpiadele școlare. Dar în afară de organizarea acestor concursuri, după o pauză de doi ani, cred că este necesară o discuție serioasă despre ce mai înseamnă excelența în învățământul românesc. În cele 19 centre de excelență funcționale în toată țara, am descoperit că nu toți profesorii sunt plătiți și că fac apel la sponsorizări atunci când au nevoie de materiale didactice.

03.01.2022