Mihai Vasile este absolvent al Masterului de Educație, Globalizare și Dezvoltare Internațională la Universitatea Cambridge și membru fondator, cât și cercetător asociat, al Institutului pentru Solidaritate Socială. Este doctorand în Științe Politice la Universitatea Babeș-Bolyai, co-fondator al Asociației Politeia, alături de care implementează de șase ani proiecte educaționale și sociale în jurul unei școli și a unei comunități defavorizate din Ilfov.
Rezultatele de la simularea Examenului de Evaluare Națională au stârnit iar multe patimi. Ne propunem, în acest articol, să discutăm puțin despre implicațiile acestora cu atenția orientată spre elevi. Eu, Monica, am scris despre votul de blam acordat profesorilor într-un alt articol, care va apărea mâine în Dilema Veche, în care am încercat și să atrag atenția asupra procentului ridicat de note mici mai ales în mediul rural și în cele dezavantajate, în general. Acum, însă, vrem să discutăm și despre cât de mare este dezastrul din perspectiva existenței/nonexistenței unor competențe relevante, respectiv a cunoștințelor subsumabile acestora. Cât este de mare, așadar, dezastrul?
Luca Istodor pune la cale din liceu Festivalul de artă Super, mai precis de nouă ani. Evenimentul a supraviețuit în ciuda dificultăților din pandemie și în 2021 s-a desfășurat sub reflectorul „O lume Super9”. O lume în care să-și găsească vocea și tinerii LGBTQ, comunitate din care Luca, 25 de ani, face parte. Super îi încurajează și prin promovarea filmelor despre drepturile persoanelor queer.
Crina Gilia Luha a înființat la Alba Iulia o „școală” unde îi învață pe tineri lecțiile cu care să reușească pe piața muncii.