Miruna Tîrcă

Arhitect de informație și scriitoare. Experiență în zona de educație alternativă, inovație urbană, orașe child-friendly, blogging, dezvoltare comunitară și antropologie. Pasionată de natură și călătorii. Free spirit mom. Scrie pe www.kindertrips.com

Alte articole

Laborator

Manual de grevă. Cum au arătat ultimele două săptămâni de proteste ale profesorilor

de Cristina Radu, Dumitru Angelescu (foto)

Ieșiri în stradă, zile întregi de negocieri, contre între sindicate și autorități, reproșuri și, în același timp, mesaje de susținere pentru cadrele didactice, venite dintr-o societate împărțită - așa s-au desfășurat cele două săptămâni din cea mai amplă grevă din învățământ din ultimii 18 de ani. Vă prezentăm cronologic ce s-a întâmplat de la începutul protestelor, dar și articolele realizate de jurnaliștii Școala 9 care au abordat multifațetat situația din sistemul educațional.

06.06.2023
Clasă

O grevă, o lege, PISA și speranță. Anul 2023 educațional, în imagini

Fotoreportaj de Dumitru Angelescu, Vlad Chirea și Eli Driu

Cea mai mare grevă a profesorilor din ultimii 18 ani: trei săptămâni, în buza examenelor naționale, în care profesorii au ieșit în stradă în număr mare, într-o solidaritate fără precedent. Din iulie, a intrat în vigoare noua lege a educației, după 7 ani de dezbatere a proiectului „România educată”, pe baza căruia a fost dezvoltată. Apoi, după publicarea rezultatelor la testările internaționale PISA, în care România nu a scăzut, dar nici nu a săltat vreun pic rezultatele, o nouă dezbatere generală despre ce facem cu învățământul a scuturat societatea românească. A fost un an plin și cu multe provocări, pe care colegii noștri fotoreporteri Dumitru Angelescu, Vlad Chirea și Eli Driu l-au surprins în fotografiile lor. Vă prezentăm o selecție de 15 imagini ale anului educațional 2023.

26.12.2023
Clasă

Facem ce putem

De Anca Iosif, ilustrații de Roma Gavrilă

Profesorii dintr-o școală din Dâmbovița și părinții unui copil dislexic lucrează împreună pentru integrarea lui în școală, în lipsa unei rețele de suport centralizate sau a cursurilor de formare.

17.04.2019