Sunt Mara, sunt elevă în clasa a XI-a pe un profil real, însă mi-am păstrat tot timpul aspirațiile umaniste. Îmi place să citesc literatură contemporană, în special dacă include și metafore cu pisici și încerc să mi balansez optimismul și pesimismul.
E de-ajuns să mergi la școală ca să-ți schimbi viața?
Mirela Oprea face ateliere de managementul visurilor și e convinsă că avem nevoie să vorbim despre aspirații în școli, atât în clasă cât și în cancelarie.
Andreea Eșanu și Cristian Hatu, experți ai Centrul de Evaluare și Analize Educaționale, au explicat pentru Școala 9 cum se reflectă ce știu cetățenii în vistieriile unui stat, dar și în propriul lor buzunar. Dacă scade analfabetismul funcțional până în 2030, efectul pe termen lung este dublarea sau chiar triplarea PIB-ului. Dar acest lucru înseamnă o schimbare radicală a arhitecturii curriculare, care să privească dezvoltarea abilităților de bază a tuturor elevilor, nu un sistem care să urmărească doar crearea unor vârfuri, cum sunt olimpicii, spun cei doi. Adică toată lumea să înțeleagă un prospect de medicament, să știe ce furnizor de energie electrică să-și aleagă și de ce vaccinarea anti-COVID e importantă.