
E pretutindeni și cu ochii-n patru. Se simte mai bine afară decât în casă.

Campanie susținută de BRD Groupe Société Générale. Când se uită pe geam, Daniela Niculae, 43 de ani, își dorește să vadă lucruri verzi. Și ar vrea ca cei doi copii ai ei să crească într-o lume sustenabilă, mai puțin poluată, în care ei știu să aibă grijă de natură. „Nu există pasageri pe nava Pământ. Suntem cu toții echipaj”, este citatul filosofului canadian Marshall McLuhan care a ghidat-o în a pune bazele aplicației unui joc care îi transformă pe copii în poștașii traiului sustenabil: The Green Postman.
Un studio din care profesorul își vede elevii pe ecrane imense, ca într-o sală de clasă, a fost lansat, de la începutul pandemiei în Nigeria, o țară unde jumătate dintre elevi nu merg la școală. Slum2School este un ONG care de ani de zile caută soluții virtuale pentru copiii din ghetouri, ca să participe la cursuri. Pandemia le-a forțat creativitatea și au realizat o sală de clasă virtuală hi-tech cum nu au nici cele mai dezvoltate țări. Ruth Ebe, directorul de programe al organizației Slum2School, a povestit pentru Școala 9 care sunt provocările creării unei clase virtuale cu 10 mii de elevi, cam cât toată populația din Sinaia sau Târgu-Frumos.
Campanie susținută de BRD Groupe Société Générale. Dacă școala nu i-a dat ocazia să facă experimentele pe care și le dorea, George Cerchează s-a hotărât: le-a făcut el singur acasă și acum vrea să-i ajute și pe elevi să poată să se joace și „să strice”, cum îi place să spună. Așa i-a venit ideea pentru ColabMe - Laboratorul virtual pentru școli. A folosit noile tehnologii și realitatea augmentată pentru dezvoltarea unei aplicații educaționale pentru elevi, unde să învețe științele, practicând.