
Mi-am dat seama că iubesc jurnalismul încă de la 13 ani, când am intrat într-o redacție pentru copii și adolescenți. Acum, după 10 ani, am terminat Jurnalismul la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și, tot aici, fac un master de Jurnalism Tematic. Nu pot să mă limitez la un singur domeniu; am ajutat pe social media la Starea Nației, am făcut evenimente la Fundația Doina Levintza și fac publicitate. Dar știu sigur că diversitatea asta mă ajută să caut și să cunosc povești adevărate, să le pun pe hârtie și prin ele să învăț cât mai multe lucruri.

Am făcut un scurt tur al Europei, ca să aflăm cum se pregătesc părinții și copiii de prima zi de școală, ce pun în rucsac, cât scot din buzunar și cum își domolesc emoțiile. Așa am aflat, de pildă, că în Danemarca se duc flori la școală în prima zi, dar nu pentru profesori, ci pentru a înfrumuseța băncile elevilor în prima săptămână.
Medicul pediatru Eduard Egri se arată sceptic în privința eficacității testelor din salivă, ce urmează să ajungă în școli și explică de ce testarea elevilor ar putea fi un dezastru. În același timp, grijile cu privire la dificultatea testării sunt șterse de un video realizat de o fetiță, în vârstă de nouă ani, care face o demonstrație video și arată că și cei mici se pot autotesta.
De ce armata rusă ar căuta să ucidă în mod deliberat profesorii ucraineni? Ce înseamnă pentru Ucraina această profesie și care este logica acestui alt război pentru școală și mințile oamenilor? Doi cercetători ucraineni, specializați pe zona educației, au răspuns la întrebări pentru Școala 9.