
Andra Parfene, 14 ani, a absolvit Școala Gimnazială ,,Alexandra Nechita” din Vaslui cu media 10. Printre pasiunile ei se numără literatura - scrisul și cititul, limbile străine, istoria, dar și fotografia, călătoriile. Este atrasă atât de partea umanistă, fiind olimpică la limba română și la limba franceză, cât și de domeniul științei, genetica în mod special. Își dorește să-și continue studiile la profilul științe ale naturii, urmărindu-și visul de a fi medic. Totuși, cărțile vor reprezenta întotdeauna o prelungire a inimii sale.

Vă amintiți cum erau programele de formare profesională desfășurate în sistem „față în față”? Vă amintiți de exercițiile de dezgheț, de activitățile pe grupe, de jocurile de rol? De pauzele de cafea? De evaluarea zilei de curs? De metodele și instrumentele utilizate pentru a da feedback?
Unul dintre aceste instrumente este „biletul de ieșire”. Când finalizezi o zi dintr-un program de formare sau cursul însuși, trebuie să completezi o fișă de feedback care este un fel de formulă de bilanț și dă seama despre cum ai receptat sesiunile sau programul întreg.
Ce trebuie să știi dacă ai 18 ani și ai posibilitatea să votezi pentru prima oară.
ARACIP, agenția care evaluează școlile, ar trebui să se uite mai mult la rezultatele elevilor de la examene și la abandonul școlar, nu la câte ieșiri de incendiu au clădirile. Opinia îi aparține secretarului de stat Radu Szekely și vine ca o replică la acuzațiile aduse Ministerului Educației de către Șerban Iosifescu, fostul președinte eliberat din funcție la începutul lunii. O altă voce critică a modului în care sunt evaluate școlile este a lui Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare. Ambii au explicat pentru Școala 9 cum văd reformarea instituției responsabile de calitatea educației.