
artistă
creator și cercetător de artă vizuală, dar și mediator cultural și curator independent
„full-time” dedicată artei din 2005

Putem pune altceva în locul așa-zisei săli de studiu/detenție? Am vorbit cu profesori și elevi despre cum ar vedea ei adresarea disciplinei la ore: un peace corner, o zonă de împăcare în curtea școlii, peer mediation, supraveghetori pregătiți, regulamente mai realiste, mai mult sprijin psihologic.
De pe 24 februarie, când a început invazia rusă în Ucraina, un milion și jumătate de refugiați au fugit înspăimântați din calea războiului, câteva sute de mii prin România. Teama i-a cuprins și pe români, în contextul în care un conflict armat, cum n-a mai întâlnit Europa de la Al Doilea Război Mondial, a izbucnit la granițele noastre. Școala 9 a vorbit cu mai mulți elevi despre emoțiile și gândurile lor despre război iar psihoterapeuta Ligia Moise a explicat cum pot să depășească această perioadă.
Doi părinți de la creșa „Sfântul Andrei” din Sectorul 5 al Capitalei acuză mai multe probleme după ce instituția a fost preluată de inspectoratul școlar, subordonat Ministerului Educației (ME). Aceștia spun că au început să primească liste cu diverse cumpărături, de la șervețele la detergenți, iar personalul s-a înjumătățit. Îngrijitoarele susțin că au fost mutate inițial la o altă creșă din sector care nu era încă deschisă și că salariul le-a scăzut cu aproape o treime. Conducerea instituției și inspectoratul școlar neagă acuzațiile. ME a preluat 199 de creșe anterior gestionate de primării.