Anemari Helen Necșulescu

Este doctor în științe politice, mamă a doi copii adoptați, activează în sectorul neguvernamental din România de aproape 20 de ani, ocupând diverse poziții, și și-a început cariera profesională ca educatoare și mai apoi profesoară de limba engleză.

Alte articole

Alfabetizare științifică și matematică

Cristian Hatu, creatorul programului „Fizica altfel”, despre cum să-i faci pe elevi să gândească cu mintea lor

de Andreea Archip

REZOLVAT. În urmă cu 14 ani, o echipă mică dintr-un ONG căuta profesori de fizică care să-și dorească să predea altfel. Astăzi au ajuns să schimbe programa școlară și învățarea prin investigație este răspândită în săli de clasă din toată țara. După „Fizica altfel”, a urmat „Chimia altfel” și acum „Matematica altfel”. Cristian Hatu, președintele Centrului pentru Evaluare și Analize Educaționale, a explicat nuanțele schimbării de paradigmă în educație la podcastul REZOLVAT. 

20.03.2025
Clasă

Editorial. Olimpiadele școlare se reiau, dar cum rămâne cu centrele de excelență care funcționează cu voluntariatul profesorilor și sponsorizări

de Antonia Pup

Elevii și părinții au „sorcovit” ieri Ministerul Educației. Au cerut să trăiască mai mult predictibilitatea în structura anului școlar, să înflorească fondurile pentru transportul elevilor și să se reorganizeze mai iute și mai bine olimpiadele școlare. Dar în afară de organizarea acestor concursuri, după o pauză de doi ani, cred că este necesară o discuție serioasă despre ce mai înseamnă excelența în învățământul românesc. În cele 19 centre de excelență funcționale în toată țara, am descoperit că nu toți profesorii sunt plătiți și că fac apel la sponsorizări atunci când au nevoie de materiale didactice.

03.01.2022
Clasă

Liceul din Valea Doftanei este digitalizat din 2007 și are club de programare. „De ce copiii de la țară să nu aibă ce au elevii din București?”

de Andreea Archip. Foto: Dumitru Angelescu. Video: Cosmin Nistor

Profesoara de informatică Steluța Pralea de la Liceul Tehnologic „Carol I” Valea Doftanei spune că a înțeles de acum 14 ani că școlile viitorului trebuie să fie digitale. A dotat toate clasele cu calculatoare și proiectoare și i-a trimis pe profesori la cursuri avansate. Pe atunci doar doi din zece români aveau internet acasă, iar profesorii liceului pregăteau materialele didactice pe CD-uri. Astăzi, toată școala din comuna prahoveană are internet și este informatizată. Majoritatea elevilor rămân în localitate să facă liceul. De ani de zile, abandonul școlar este zero.

23.02.2021