Alte articole

Cancelarie

Cum evaluăm copiii cu deficiențe de auz

De Iulia Sfetcu-Măndășescu, ilustrație de Cristina Barsony

Un psiho-pedagog explică de ce subiectele de la Evaluarea Națională sunt aproape imposibil de rezolvat de către elevii hipoacuzici și cum s-ar putea îmbunătăți asta.

05.06.2019
Cancelarie

Învățător cu 12 ani experiență, șofer în Portugalia: „Am plecat cu inima ruptă din cauza umilinței și sărăciei”

de Andreea Archip

Armand Giurea a decis în urmă cu o lună să plece din țară, după 12 ani de profesorat. Spune că are în continuare o pasiune mistuitoare pentru munca la catedră, dar România l-a umilit prea mult ca să continue. Împrumuta bani în continuare de la părinți ca să supraviețuiască, și ei profesori. Decizia recentă a guvernului de a nu mări salariile profesorilor i-a dovedit din nou că emigrarea a fost decizia corectă. „Vreau să văd și eu cum e să ai bani”, spune tânărul despre ce-și dorește în perioada următoare. Armand a povestit pentru Școala 9 despre durerea de a nu putea să practice profesia pe care o iubește și despre cum vede el reformarea sistemului.

04.09.2021
Clasă

Editorial. Cine mai are nevoie de școală în ziua de azi?

De Monica Halaszi și Horia Corcheș

În șase puncte, profesorii de Școala 9 Monica Halaszi și Horia Corcheș au clasificat așteptările pe care le are societatea de la școală. De la cum să te comporți în public până la cele mai bune note la examene, majoritatea consideră că școală este responsabilă pentru tot ce eșuează ceilalți să facă. Dar ce ar trebui să fie școala de fapt? 

31.03.2021