
Încă învață despre fotografie. Un optimist, curios și constant cu dor de ducă.

Până vineri, 21 ianuarie, școlile care au mulți elevi cu risc de abandon școlar pot să se înscrie pentru a primi fonduri de până la 200.000 de euro. Școala 9 răspunde întrebărilor despre înscriere, tipuri de programe finanțate și criteriile pe care școlile trebuie să le îndeplinească. În total, peste jumătate de miliard de euro va merge către proiecte care să-i facă pe copiii din medii dezavantajate să revină la școală: cursuri remediale, școală după școală, activități culturale, echipamente IT sau amenajarea unor spații.
În jur de 27.000 de profesori din România, adică 16% din totalul cadrelor didactice, sunt eligibile pentru gradație de merit. Asta înseamnă un plus de 25% la salariu pentru cinci ani. Mai multe voci din sistem acuză însă că nu „meritul” este cel premiat în realitate, ci abilitatea unor cadre didactice de a aduna sute de adeverințe de la tot felul de evenimente mai mult sau mai puțin relevante. Constantin Lomaca, profesor în Germania, explică pentru Școala 9, criteriile care ar trebui să stea la baza creșterii salariilor profesorilor. Alți cinci profesori din țară spun de ce nu funcționează regulamentul existent.
Familia Popescu, care locuiește de șase ani în Suedia, de când fiul lor Andrei era în clasa zero, au povestit pentru Școala9, cum este sistemul de învățământ în țara care i-a adoptat. Obișnuiți cu fondul clasei, românilor nu le-a venit să creadă că totul este gratuit acolo și că toți copiii primesc o masă caldă. Nu le-a venit să creadă nici că există o școală fără teme, pentru care e mai important să-i învețe pe copii cum să stea la coadă sau să recicleze.