
Designer de experiențe de învățare la Fundația Friends For Friends. Om de strategie și comunicare. Tată de băiat. Rareori scriitor.

„Că e făcut de președinte sau de prim-ministru nu mai contează, important e să înțelegem odată că, dacă renunțăm la educație, renunțăm la tot”, spune despre proiectul „România Educată” Viforel Dorobanțu, directorul școlii din comuna Curcani, Călărași. Acesta explică, pentru Școala 9, care sunt reușitele din ultimul an la clasa a V-a, unde a început pilotarea și cum e să fii singura școală de la sat parte din program. Elevii lui au experimentat deja educația fără teze și orele de matematică în curtea școlii. Numai doi din 16 profesori au fost reticenți la schimbare.
Proba practică a examenului de titularizare s-a încheiat, iar cea scrisă va avea loc pe 13 iulie. Mirela Ștețco, director de training la ONG-ul Teach for Romania, explică, pentru Școala 9, de ce examenul de titularizare nu evaluează cu adevărat competențele necesare profesiei și cum ar putea angajarea în învățământ să fie reformată. Prin pregătire și evaluare adecvată, ar ajunge la performanță atât cadrele didactice, cât și elevii. Experții din societatea civilă au venit cu propuneri pentru noua lege a educației iar din această toamnă, în fiecare școală va fi înființată o comisie pentru mentorat didactic și formare în cariera profesională, potrivit noului Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar - ROFUIP.
Patru copii au reușit să supraviețuiască 40 de zile în pădurea amazoniană din Columbia. Copiii cu vârste de 13, 9, 4 ani și un nou-născut au trebuit să supraviețuiască singuri în pădure, să se ferească de prădători, precum tigri și șerpi, și să găsească hrană și apă, după cum relatează revista Slate. Pentru a trăi singuri în sălbăticie mai mult de o lună, copiii au trebuit să își pună în aplicare abilități de supraviețuire, pe care mulți copii din zilele noastre nu le au.