Cum o să meargă Ella la școală în 2040. Scenariul unui futurolog

Cum o să meargă Ella la școală în 2040. Scenariul unui futurolog

Futurologul american Thomas Frey a prezentat pe platforma sa opt scenarii prin care imaginează situații obișnuite din viața oamenilor în anul 2040. Ce va însemna să-ți faci cumpărăturile, să călătorești, să te cazezi la un hotel sau să-ți deschizi o afacere peste 17 ani sunt printre scenariile gândite de fostul inginer la compania IBM. Unul dintre scenarii prezintă o zi obișnuită de școală a unei fetițe, Ella, care se va naște abia în 2030.

07.05.2023

de Andreea Archip

„În 2040, mersul la școală a devenit o experiență cu adevărat futuristă, iar pentru Ella, în vârstă de 10 ani, a fost o parte interesantă și plăcută a rutinei sale zilnice. Ziua Ellei începea când se trezea în patul ei inteligent, care era echipat cu senzori care îi urmăreau tiparele de somn și ajustau temperatura și iluminarea pentru a-i optimiza somnul”, își începe povestirea despre viitorul educației futurologul Thomas Frey. Acesta și-a a lansat un institut – DaVinci – prin care realizează studii care privesc inovațiile viitorului.

„În timp ce se pregătea pentru școală, Ella și-a folosit oglinda inteligentă pentru a primi recomandări personalizate pentru ținuta și machiajul ei pe baza vremii, a programului și a preferințelor sale personale. Apoi a mers pe jos până la autobuzul școlar autonom, care a luat-o de la ușă și a condus-o la școală în timp ce ea se relaxa în interiorul confortabil și futurist”, ne prezintă Frey dimineața fetiței.

Simulări VR la geografie, cursuri de robotică

Având în vedere dezvoltarea rapidă a tehnologiilor bazate pe inteligență artificială, era de înțeles că sistemul educațional va prelua aceste inovații:

„Când Ella a ajuns la școală, a fost întâmpinată de roboți prietenoși cu inteligență artificială, care au ajutat-o să găsească drumul spre sala de clasă și i-au oferit recomandări personalizate pentru programul ei zilnic. Sala de clasă a Ellei era echipată cu algoritmi avansați de inteligență artificială care puteau să-i personalizeze experiența de învățare pe baza stilului și ritmului individual de învățare.

Pe tot parcursul zilei, Ella a folosit instrumente digitale avansate pentru a-și îmbunătăți experiența de învățare, de la simulări VR care i-au permis să exploreze diferite părți ale lumii până la jocuri de învățare interactive care au făcut învățarea distractivă și captivantă. De asemenea, Ella a avut acces la cursuri avansate de robotică și inteligență artificială care i-au permis să învețe despre tehnologiile de ultimă oră și să se pregătească pentru viitorul muncii.

Când ziua de școală se încheia, autobuzul școlar autonom al Ellei o lua și o ducea înapoi acasă, unde putea continua să învețe și să exploreze lumea cu ajutorul unor instrumente digitale avansate și al unor asistenți alimentați de AI. Pentru Ella, mersul la școală în 2040 a fost distractiv și captivant și a oferit oportunități nesfârșite de creștere și dezvoltare personală.”

În același stil, Frey a mai gândit alte șapte scenarii pentru 2040: Fred și Jessica aplică pentru un credit imobiliar, Sarah merge la cumpărături, Sam și Tiffany au o întâlnire de tipul speeddating într-un vehicul fără șofer, William și Bobbi Lyn își lansează o afacere în domeniul entertainmentului, John se cazează la un hotel, Linda lucrează ca arhitectă, experiența de la aeroport a lui David.

 

 

Andreea Archip

editor coordonator

Cel mai mult pe lume îmi place să fiu reporter. Nu știam asta când am dat la Facultatea de Jurnalism la Iași, dar am avut fler. Până la Școala 9, în cei 18 ani de presă, am fost redactor-șef la „Opinia Studențească”, reporter la Evenimentul Zilei, Adevărul, TVR - Departamentul Știri, Digi 24 și la Libertatea. Îmi place să fiu pe teren, să vorbesc cu oamenii, să filmez, să montez, să documentez, să scriu. 

CUVINTE-CHEIE

futurolog școală viitorului inovatii 2040