Anca Tîrcă

Anca Tîrcă a absolvit Facultatea de Limbi Străine la Universitatea din București, a urmat numeroase cursuri postuniversitare în SUA, Marea Britanie, Olanda, Slovenia, Republica Cehă, Italia, Spania, Polonia etc. și lucrează în sectorul educațional de aproape 40 de ani, mai întâi ca profesoară și directoare de școală și, ulterior, ca trainer, manager de proiect, autor al multor publicații, dezvoltator de curriculum, evaluator, consilier, team leader, expert cheie și consultant. În toți acești ani, Anca a contribuit la reformarea sistemelor de învățământ din România și din străinătate, implicându-se în programe finanțate la nivel internațional, care se ocupă de analiza de politici, consolidarea capacităților instituționale, curriculum, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice etc., fiind angajată pentru activități de consultanță de către Banca Mondială, Comisia Europeană, Fundația pentru o Societate Deschisă, Centrul Educația 2000+, British Council, Consiliul Europei, UNICEF, Know How Fund, Donetsk Human Rights School etc . A lucrat atât pentru companii private (WYG International UK , WYG Turcia, ECO Belgia, MBC Consulting, școli private etc.), cât și pentru instituții de stat (Ministerul Educației, inspectorate școlare etc.) din România, Marea Britanie, Turcia, Ucraina, Polonia, Croația, Ungaria, Spania și Italia. Este blogger la http://ancatirca.blogspot.ro/.

Alte articole

Laborator

Autonomie

de Anca Iosif, ilustrații de Livia Fălcaru

Adolescenții ar trebui să-și pună multe întrebări. Learnity e o comunitate care-i încurajează să o facă și să treacă informațiile prin filtrele proprii.

06.08.2018
REZOLVAT

Ce soluții au găsit pentru o școală de la țară 20 de activiști și profesori, adunați la lansarea ziarului REZOLVAT

de Cristina Radu, ilustrație: Andreea Chirică

Am lansat primul număr al ziarului REZOLVAT și am adus la masă oameni din educație care dețin și au aplicat deja soluții concrete la probleme punctuale din școala românească. I-am provocat pe toți la un exercițiu de imaginație: cum își pot uni forțele ca să ajute o comunitate vulnerabilă de elevi din mediul rural, cu abandon școlar și note mici? Rămâi până la final pentru o situație de tipul viața bate filmul.

03.03.2025
Laborator

Dezaburit, proiectul unui vlogger român care vorbește despre abuzurile din școli: „Prioritatea era să informeze, dar trebuia să facă și vâlvă”

de Medeea Stan

În clasa a X-a, Achim Scarlat își punea întrebări despre unul dintre abuzurile din școli, amenințările din partea profesorilor că vor trece în catalog absențe nemotivabile. S-a documentat și a aflat că astfel de absențe nu există. Despre asta a fost primul lui clip de educație civică, de la care a dezvoltat proiectul video Dezaburit. Vloggerul povestește cum a atras o sută de mii de urmăritori pe rețelele de socializare, printre ei și elevi. 

06.12.2021