Alte articole

Laborator

Studiu. Adolescenții au avut mai multe coșmaruri în pandemie

de Medeea Stan

O cercetare despre adolescenții din România, Croația și Italia arată cum s-au schimbat visele lor în perioada pandemiei, în special în starea de urgență. Coșmarurile au fost frecvente mai ales în cazul celor care au trăit, dincolo de izolarea de prieteni și colegi, situații dificile în familie: apropiații s-au infectat cu virusul sau chiar au murit. Autorii studiului internațional cred că visele ar trebui luate în seamă când se elaborează programe de prevenție pentru adolescenții care se luptă cu stresul cauzat de pandemie, pentru că s-a dovedit că ele includ experiențele emoționale din timpul zilei. 

29.05.2021
Clasă

„Să lăsăm pudoarea deoparte, avem mame la 11 ani”. Părinții și educația sexuală în școli

de Cristina Radu

În medie, 150.000 de elevi de la clasa I până la clasa a XII-a fac opționalul de educație pentru sănătate, conform datelor din sistem obținute de Școala 9. Este numărul de elevi care ar umple cam 170 de școli gimnaziale de mărime medie. Vorbim, așadar, de un procent infim raportat la numărul total al elevilor din România. Dacă ne uităm numai la componenta de educație sexuală, care se poate studia de la clasa a VIII-a în sus, în jur de 750.000 de copii l-ar putea avea în curricula școlii, dacă părinții și instituția de învățământ ar fi de acord.

27.11.2023
Laborator

Care-i treaba cu sateliții? SpacedIN, platforma prin care poți învăța despre spațiu cu ajutorul realității augmentate

Redacția Școala 9

ALT-Școala. Când se gândește la meseriile viitorului, Rareș Bișag este convins că vor avea legătură mai ales cu spațiul. Așa că îi pregătește din timp pe elevi și studenți în sensul ăsta: să știe din ce e alcătuit un satelit și chiar să construiască unul. A gândit, alături de colegii săi din organizația Romanian Space Initiative, o platformă educațională pentru copii, care vor putea învăța aceste noțiuni folosind realitatea augmentată. Proiectul SpacedIN a ajuns în finala competiției Innovators for Children organizată de Impact Hub București, în parteneriat cu BRD Groupe Societe Generale. 

25.01.2025