Alte articole

Laborator

Editorial. Strategia pentru Agenda Digitală a expirat înainte să fie implementată

de Antonia Pup

România are din 2015 o strategie pentru digitalizare. Una care a expirat anul trecut, fără niciun rezultat. Nu avem bibliotecă virtuală, nici catalog școlar electronic, nici tehnologii avansate de educație, cum frumos era scris în document. Se mai intenționa și digitalizarea și arhivarea conținutului, nimic nici în acest sens. În timp ce suntem în coada topului european la competențe digitale, ne punem singuri coronița de premianți la scris strategii pentru pus la sertar.

26.10.2021
Clasă

La stat sau la privat?

de Mara Wagner

Când vine vorba de alegerea unei școli, dilema principală a părinților și a elevilor a devenit înscrierea la o școală de stat sau la una particulară. În condițiile în care în ultimii ani calitatea învățământului oferit de sistemul de stat scade tot mai mult, din ce în ce mai mulți părinți optează pentru o școală în sistem privat.

02.09.2020
Laborator

În Germania, un robot merge la școală în locul unui copil bolnav. Măsurile anti-Covid care pot fi folosite și post-pandemie

de Ionuț Fantaziu

Un copil în vârstă de 7 ani, din Germania, este prea bolnav ca să poată merge la școală. În locul său, Joshua Marinangeli a trimis un avatar, un robot prin intermediul căruia poate interacționa cu profesorul. E de ajuns ca ochii robotului să „clipească” și profesorul înțelege că Joshua dorește să intervină sau să răspundă la o întrebare adresată elevilor din clasă. Digitalizarea școlii a fost accelerată de Covid-19 și roboțeii-elevi ar putea fi soluția pentru copiii cu diferite afecțiuni să-și continue studiile alături de colegii lor. Și platformele educaționale online vor avea o viață lungă. 

29.01.2022