Absolventă de psihologie la Babeș-Bolyai, specializată în Psihoterapia Familiei, pe dinamica relatiilor prin formarea complementară și consilier acreditat pentru dezvoltare personală. O puteți găsi și aici: https://psiholab.net/
Adriana Bălaj (31 de ani) este profesoară de istorie la două școli din Timișoara: una de stat și alta privată. Când a intrat în învățământ, ca să-și întregească norma didactică, făcea naveta și la câte patru școli din județ simultan, una din ele la 60 de kilometri distanță. A încercat de fiecare dată să clădească o relație cu elevii ei și să facă istoria cât mai atractivă, indiferent dacă se află în fața unei table interactive de ultimă generație sau a uneia cu cretă.
În timp ce roverul Perseverence trimite imagini de pe Marte, școala românească se scormonește de tablete ca toți elevii să participe la ore în timpul pandemiei. Iulia Măndășescu, profesoară pentru învăţământul special și profesor MERITO, observă într-o analiză pentru Școala 9 ce distanță ca de la cer la pământ avem de parcurs în școala românească. Dar nu privește fatalist situația, ci plină de speranță. Știe că în România sunt în continuare cadre didactice care îi învață pe copii să țintească tot mai sus, până la stele.
Ministrul Educației, Monica Anisie, vorbește într-un interviu în exclusivitate pentru Școala9 despre ce se va întâmpla în perioada următoare în sistemul de învățământ din România. Examenele naționale se susțin, așa cum Ministerul Educației a stabilit în luna aprilie, iar profesorii vor supraveghea cu strictețe respectarea măsurilor de distanțare fizică dintre elevi. Elevii care se pregătesc să susțină Bacalaureatul nu vor mai susține probele de competențe lingvistice și digitale, ci acestea se vor echivala fie cu certificatele obținute de la diverse alte instituții, fie prin criteriile pe care Ministerul Educației le va stabili în următoarele două săptămâni.