Cătălina Ulrich Hygum

Sunt profesoară la Universitatea din București, la Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Ca cercetătoare, sunt pasionată de modul în care copiii participă și contribuie la viața socială (sociologia copilăriei), cum se interconectează interacțiunile și relațiile sociale cu învățarea, cu participarea civică și cu mediul. Promovez învățarea problematizată prin proiecte, prin care elevii și profesorii pot înțelege critic realitatea, pot învăța colaborând și pot face schimbări. Am realizat studii comparative (în SUA, Olanda, Danemarca), cercetări evaluative (în special studii de impact), ale căror rezultatele le valorific în cursurile de la facultate și în programe de formare pentru profesori. În prezent contribui la dezvoltarea „spațiului european al educației pentru cetățenie”, ca expert al Consiliului Europei. În timpul liber învăț limba daneză, mă plimb cu bicicleta și mă bucur de natură.

Alte articole

Clasă

Copiii de azi se joacă mai puțin nesupravegheați. Care sunt consecințele în dezvoltarea lor?

de Andrada Lăutaru

Părinții care își supraveghează mereu părinții, inclusiv la joacă, stau în calea dezvoltării independenței acestora, arată un studiu al Universității Essex din Marea Britanie. Cum părinții sunt astăzi mai implicați în creșterea copiilor, cei mici explorează mai puțin și pierd niște abilități necesare. Prin joc, spune cercetătorii, cei mici învață singuri riscurile și pericolele, abilități necesare pentru dobândirea independenței.

01.02.2024
Clasă

Editorial. „Îmi daţi şi mie cinci?” Școala, negociată ca la piață

de Monica Halaszi și Horia Corcheș

Profesorii Monica Halaszi și Horia Corcheș vorbesc despre negocierea permanentă a notelor pe care o încearcă părinții mai ales către finalul anului școlar, când se încheie mediile. „Dați-i un șapte amărât să-i iasă media cinci, doar nu dați de la dumneavoastră…”, aud adesea. „Ce putem face? Să rezistăm. Să fim demni. Să evaluăm obiectiv. Să nu ne lăsăm impresionați nici de lacrimi, nici de prieteni, nici de superiori, nici de amenințări”, scriu cei doi în editorialul pentru Școala 9. 

06.07.2023
Laborator

ALT-Școala / Vrei să-ți faci o afacere în domeniul educației? Sfaturile mentorilor din programul Innovators for children

Redacția Școala 9

Ce înseamnă să fii antreprenor, de ce calități ai nevoie, de unde iei bani? Oana Craioveanu, cofondatoare Impact Hub București, Aida Enache, directoare Soluții și Guvernanță Piețe Financiare la BRD, și Andrei Dudoiu, manager la Seedblink, adică trei dintre mentorii din programul Innovators for Children, vin cu sfaturi despre cum să pornești o afacere care să aducă o schimbare în societate, dar care să genereze și profit. 

14.01.2024