Marea Britanie. Câți bani pierd copiii din cauza pandemiei
Elevii care n-au făcut școală, din cauza pandemiei, din Marea Britanie ar putea să piardă câte 40 de mii de lire sterline, fiecare, din câștigurile adunate pe parcursul vieții de adult, arată un raport realizat de Institutul pentru Studii Fiscale (ISF), notează BBC.
Daunele cumulate ar putea fi de 350 de miliarde de lire sterline, ceea ce ar putea scădea nivelul de taxe și de impozite colectate de stat.
Cercetătoriii arată că până în prezent s-au făcut investiții semnificative, 1.5 miliarde de lire sterline, în desfășurarea orelor remediale pentru copiii din mediile dezavantajate. Însă, precizează tot ei, finanțarea alocată este „mult prea scăzută comparativ cu gravitatea problemei“.
Totodată, mai multe grupuri de părinți spun că Marea Britanie „trebuie să facă mai mult dacă vrea să evite ca această generație de copii să nu fie lăsată în urmă“.
La scurt timp după publicarea acestor posibile costuri, un sondaj național a arătat că unu din patru adolescenți n-a primit ajutor din partea părinților pentru școala online când a avut nevoie, iar 40% nu au putut să-și stabilească o nouă rutină pentru învățarea de acasă, scrie The Guardian.
Hong Kong. Copiii de la șase ani în sus vor învăța după noile ghiduri ale Republicii China
Elevii din școlile primare din Hong Kong vor cânta „cu respect“ imnul național, vor învăța despre poliție și Armata Populară de Eliberare că sunt „protectori” ai Hong Kongului, dar și despre cele patru infracțiuni principale din legea securității, inclusiv terorismul și secesionismul.
Practic, toți elevii din Hong Kong cu vârsta de peste șase ani vor învăța în școală despre „importanța” legii securității naționale a teritoriului și ceea ce constituie „interferența și subversiunea străină“ în acord cu noile orientări educaționale venite de la Beijing, scrie Aljazeera.
Orientările fac parte din legea securității pe care China a impus-o încă din luna iunie a anului trecut, după ce zeci de mii de oameni au protestat față de un proiect de lege de extrădare propus în 2019. Protestele s-au transformat în tot mai multe revendicări pentru democrație, dar și acte de violență ale poliției asupra protestatarilor.
Însă ghidurile de la Biroul de Educație au fost publicate abia zilele acestea. Ele arată că intenția regimului de la Beijing este ca propaganda să meargă mai adânc decât distrugerea formelor de disidență. Se dorește o aliniere a copiilor la valorile partidului comunist.
„Eforturilor preventive ar trebui să li se acorde prioritate pentru a minimiza necesitatea suprimării și a pedepsei. În ceea ce privește prevenirea și educația, școlile au un rol important de jucat ”, se arată în ghidurile transmise de Beijing.
SUA. Democrații propun majorarea cu 40 de miliarde de dolari a ajutorului pentru universități
Universitățile ar putea primi aproape 40 de miliarde de dolari, reprezentând un ajutor direct pentru a face față provocărilor pandemiei. Cel puțin așa prevede cel mai recent pachet de ajutor propus de Partidul Democrat, scrie highereddive.
Universitățile non-profit și cele publice ar trebui să aloce cel puțin jumătate din fonduri către subvențiile pentru studenți. Instituțiile de învățământ superior, generatoare de profit, ar fi obligate să folosească toți banii pentru studenți.
SUA. Școlile trebuie să desfășoare activități despre istoria africo-americană
În luna februarie școlile din America sărbătoresc luna istoriei afro-americanilor. Practic, profesorii trebui să desfășoare activități cu copiii prin care să-i familiarizeze cu realizările persoanelor de culoare în istoria SUA, cea mai importantă fiind lupta împotriva segregării și a rasismului, scrie educationnext.
Această recunoaștere este esențială, dar și un risc, spune George Farmer, directorul unei școli gimnaziale și doctor în leadership educațional, fiind la rândul său o persoană de culoare.
„E o confuzie care apare în fiecare an (...) Există un nivel de disconfort din partea profesorilor albi care predau istoria afro-americanilor din cauza lipsei de cunoștințe. Și-atunci școlile fac compromisuri și încorporează activități despre rasă, acceptare și echitate în locul istoriei afro-americanilor.“
SUA. Un director s-a angajat la Walmart ca să-și ajute elevii săraci
Henry Darby, directorul Liceului North Charleston s-a angajat cu jumătate de normă la Walmart (cel mai mai mare lanț de supermarketuri din lume), aranjând marfa pe rafturi în schimbul de noapte: de la 10 seara până la 7 dimineața, trei nopți în fiecare săptămână.
Toți banii pe care i-a câștigat în urma acestui loc de muncă i-a oferit copiilor săraci din școala administrată de el pentru a-și putea continua studiile în pandemie: de la alimente și plata facturilor până la rechizite și cursuri remediale, notează NPR. Pentru munca lui a primit cea mai înaltă distincție oferită unui civil din statul Carolina.
„M-am hotărât să-mi iau încă o slujbă fiindcă acești copii au nevoie cu adevărat de ajutor”, a spus directorul. Cu toate că a încercat să fie discret, unul dintre elevii lui l-au văzut într-una din turele sale la Walmart. Turele sale se încheiau chiar înainte de programul de la liceu.
După ce oamenii au aflat de implicarea sa, au strâns 195 de mii de dolari pentru școală. Walmart a donat alte 50 de mii.
Noua Zeelandă: Experții cer reformarea sistemului de învățământ în urma declinului la rezultatele testărilor standartizate internaționale
Bali Haque, președintele grupului de lucru care a examinat întregul sistem școlar la cererea guvernului acum doi ani, spune că Noua Zeelandă a înregistrat rezultate mai scăzute la testările internaționale din cauzei lipsei unei reforme profunde.
Una dintre criticile sale este că Noua Zeelandă a creat un sistem în care autoritatea centrală a acordat prea puțină atenție reformei curriculare și dezvoltării de bune practici de predare pentru profesori. Pentru a rezolva o parte din probleme, Bali Haque recomandă crearea unor huburi regionale care să sprijine școlile și să fie responsabile cu angajarea de directori de școli.
„Dacă ai un sistem care nu oferă leadership în privința curriculumului național și a formării de directori (...), nu este deloc surprinzător că, în ciuda muncii uimitoare pe care o fac profesorii și directorii, există această problemă“, spune Haque citat de o publicație din Noua Zeelandă.