
Când nu scriu cod, sunt pasionat de fotografie și vizual. Iubesc mersul pe două roți.

De Ziua Internațională a Literației, 8 septembrie, Maria Kovacs, de la Fundația Noi Orizonturi și Alina Răducanu, de la Teach for Romania, explică cât de complexă este această competență. Urmărind atent progresul a 275 de copii de clasa pregătitoare, expertele au putut vedea ce anume conduce la rezultate mai bune la copiii cu cele mai mari rămâneri în urmă: predare diferențiată, lucrul unu-la-unu după lecții, școli de vară și evaluare pentru intervenții cât mai bine țintite. Și nu e vorba doar de îmbunătățirea scrisului, cititului, înțelegerii, ci și despre creșterea stimei de sine, a încrederii și curajului celor mici.
Profesorii Nicoleta și Emil Munteanu predau limba și literatura română într-unul dintre cele mai bune colegii din Iași - „Mihail Sadoveanu”. În afara școlii sunt, alături de elevii lor, jurnaliști culturali la revista Alecart. Invitați la toate festivalurile mari de literatură și poezie din țară, redacția celor doi profesori ieșeni a devenit o veritabilă școală de literatură. În plus, de câte ori au ocazia, invită mari scriitori la ore. Profesorii cred că un bun mod de a distruge dorința unui elev de a citi este să te concentrezi, în toți cei patru ani de liceu, pe pregătirea pentru bacalaureat.
Cosmin Olteanu a terminat Facultatea de Teologie Romano-Catolică. Dar nu e așa cum ți-ai închipui că e un student la teologie. Dimpotrivă. Susține despre el că e păgân - crede în mai mulți zei, de altfel conduce un ONG care promovează păgânismul. Și e gay. Acest contrast l-a costat la susținerea lucrării de licență, după cum a povestit pentru Școala 9 și de asta a început un demers prin care a vrut să se facă auzit: anul trecut a fost și singurul student care a candidat la funcția de rector al Universității din București (UB).