Jurnalist

Octavian Coman

Jurnalist independent, pasionat de reportaje și documentare.

Alte articole

if($j > 2) continue; ?>
Clasă

Editorial. Mesaje de la tinere din România pentru fetele și femeile afgane

de Antonia Pup

Talibanii au preluat puterea în Afganistan și în noua ordine națională, femeile își vor pierde drepturile și libertățile, avertizează specialiștii internaționali. Studentele Universității din Kabul au fugit acasă și și-au ascuns diplomele. În prima conferință de presă a noului guvern, talibanii au spus că „Drepturile femeilor vor fi respectate în cadrul legii Sharia”, un mesaj vădit vag, care lasă loc interpretării și care nu aduce asigurări sau liniște femeilor afgane. Școala 9 a rugat patru tinere din România să le transmită mesaje de susținere celor care se luptă astăzi pentru libertatea și viața lor. 

20.08.2021
if($j > 2) continue; ?>
Clasă

Au elevii recunoștință față de școală? Ce au răspuns la cerința de la română la Bac: „Am scris că am, ce era să fac? Sunt câțiva profesori care merită, dar atât”

de Cristina Radu, foto: Dumitru Angelescu

Niciunul dintre absolvenții de anul acesta ai Colegiului Național „Gheorghe Șincai” cu care a discutat Școala 9 nu a fost cu adevărat sincer în textul argumentativ de la examenul de Bacalaureat, după cum au mărturisit. Candidații au avut de scris dacă sunt sau nu de acord că oamenii ar trebui să fie recunoscători față de școala pe care au urmat-o, iar copiii s-au declarat de acord. Deși altceva ar fi vrut să scrie, s-au temut că vor fi depunctați de profesori. „Am învățat că în orice discuție despre școală trebuie să fii de acord cu ei”, a spus o fostă elevă.

28.06.2023
if($j > 2) continue; ?>
Cancelarie

Editorial. Dincolo de „fă rai din ce ai”. Calitatea unui sistem educațional nu poate fi mai bună decât calitatea profesorilor săi

de Mirela Ștețco

Nesfârșitele dezbateri pe tema direcțiilor de reformă ce ar trebui susținute de noile legi ale educației au avut și câteva rezultate notabile: o înțelegere mai profundă a dezechilibrelor sistemice, o definire mai evidentă a intereselor divergente care blochează de ani de zile restartarea sistemului, o implicare sporită a societății civile și a mediului de afaceri în generarea de soluții strategice funcționale pentru educație. Iată experiența noastră cu profesorii pe care îi susținem în comunitățile dezavantajate. 

16.03.2023
Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. Detalii despre despre cookie-uri și gestionarea lor in Politica de Cookies
Accept toate cookie-urile