Patricia Cîrtog

Jurnalistă la început de drum, Patricia a colaborat cu reviste ca Scena9, Gen, revistă, Libertatea. Din 2023, este co-autoarea newsletter-ului noua grijă, care abordează subiectul crizei climatice. E studentă la Masterul de Psihologie a Sănătății din Cluj-Napoca. În 2021, a câștigat Bursa pentru Filantropie ARC, în cadrul căreia a documentat povestea unui ONG care voia să crească oportunitățile de dezvoltare ale copiilor din mediul rural. 

Alte articole

Laborator

Profesoara universitară Ionela Băluță, despre interzicerea studiilor de gen în școală: „Discuțiile de gen ar trebui să înceapă de la grădiniță”

de Andreea Ofițeru. Foto: Eli Driu

Senatorii au adoptat o lege care interzice orice referire în școli și universități despre identitatea de gen. Asta înseamnă nu doar că se interzic discuțiile despre egalitate între femei și bărbați sau homosexualitate, ci ar duce și la desființarea unor masterate specializate pe această problematică din universități. Profesoara universitară Ionela Băluță, specializată în studii de gen, a explicat pentru Școala9, de ce această lege ne proiectează în România de dinainte de 1989.

01.10.2020
Cancelarie

Spectacolul repartițiilor posturilor de titulari: șosete, dosare cu șină, presiuni și un pic de noroc

de Andreea Archip, Raluca Cristea și Bianca Dumbrăveanu

Anul ăsta au susținut examenul de titularizare de trei ori mai mulți candidați decât posturi. Doar jumătate au luat media peste 7 necesară să prindă un contract pe perioadă nedeterminată. Concurență e mai ales pe catedrele umaniste, în timp ce la științe rămân locuri neocupate. Oricum, criza de profesori se simte nu doar în statistici, ci și în sălile unde candidații își primesc repartiția, după o procedură neschimbată de zeci de ani. Am fost în București la mai multe ședințe publice și am vorbit cu profesorii despre asta. Chiar și cei mai tineri dintre ei spun că „mai sunt multe lucruri de pus la punct până la a ne gândi cum ne titularizăm digital”. 

02.08.2024
Clasă

Campionii mondiali la robotică sunt din Focșani

Redacția Școala 9

Echipa de robotică AI Citizens, de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, a câștigat competiția FIRST Tech Challenge, a cărei finală a avut loc pe 20 aprilie, la Houston, SUA. Echipele care s-au întâlnit în finală au avut căpitani echipe de la două licee românești. De asemenea, în semifinală ajunseseră patru echipe românești din totalul de 224 participante. Este pentru a doua oară când România urcă pe podium. 

21.04.2024