ALT-Școala / Doi părinți au creat o aplicație care îi scoate pe copii la vânătoare de comori prin oraș: rezolvă puzzle-uri, află parole și avansează într-un joc online

ALT-Școala / Doi părinți au creat o aplicație care îi scoate pe copii la vânătoare de comori prin oraș: rezolvă puzzle-uri, află parole și avansează într-un joc online

Campanie susținută de BRD Groupe Société Générale. Când au devenit prima dată părinți, în urmă cu mai puțin de doi ani, Maria și Robert Iacob, doi soți din Craiova, și-au dat seama că pot folosi tehnologia deopotrivă în avantajul copiilor și adulților, într-un context în care generațiile actuale de copii o consumă nativ. Au creat BeCOME, un joc online în care progresul personajelor depinde de rezolvarea unor puzzle-uri din viața reală, în diferite locații din oraș. Este un „medicament” practic pentru a crește motivația copiilor de a face lucruri și încrederea că sunt capabili, descrie Maria Iacob proiectul său și al soțului ei, care s-a aflat pe lista finaliștilor competiției „Innovators for children”, care susține start-up-urile din educație.

29.11.2023

Redacția Școala 9

„De foarte multe ori ne-am lovit de situația în care copiii sunt consumatori pasivi de tehnologie și nu o folosesc ca să învețe și să descopere lumea, deși toți copiii pleacă la drum cu dorința asta. Ajung să fie furați de tehnologia care le dă mură-n gură partea asta de explorare și ei nu mai lucrează pentru ea”, spune Maria Iacob.

„Innovators for Children” este o inițiativă  organizată de Impact Hub Bucharest alături de partenerul său strategic BRD Groupe Société Générale. Anul acesta s-au înscris în competiție 74 de aplicații din toată țara. Zece echipe au ajuns în finală și au fost sprijiniți de mentori în procesul de transformare și dezvoltare a soluțiilor propuse. Școala 9 va prezenta, săptămânal, în cadrul campaniei ALT-Școala, susținută de BRD, povestea a șapte dintre ele, start-up-uri care au luat parte și la pitch-ul final. 

„Le captăm copiilor atenția și îi împingem un pic”

„Copiii devin exploratori, detectivi și pleacă într-o vânătoare de comori să descopere lumea din jurul lor, să se deconecteze un pic de calculator, dar să păstreze o mică componentă tehnologică pentru distracție”, descrie aplicația Maria Iacob, în vârstă de 26 de ani.

BeCOME a început să prindă contur în urmă cu mai puțin de doi ani. Atunci Maria și soțul ei, Robert, care locuiesc în Craiova, au devenit prima dată părinți. Experiența cu copiii o aveau deja, pentru că organizează petreceri pentru ei și diverse evenimente și activități de joacă prin compania pe o dețin. Dar cu fiecare moment petrecut în locurile de joacă din parcuri, o nevoie, aceeași pe care au observat-o într-o oarecare măsură și la evenimentele lor, a început să devină din ce în ce mai clară.

„Generațiile care vin au atenția foarte scurtă, în cinci secunde i-ai pierdut. Noi le captăm atenția în acele cinci secunde și îi împingem un pic, îi antrenăm cu fiecare joc”, explică Maria.

Maria și Robert, prima cu ideile, al doilea cu practica, au luat apoi tot ceea ce fac de peste 10 ani la evenimentele de agrement și educare nonformală și au ambalat sub forma aplicației BeCOME.

BeCOME este un fel de treasure hunt hibrid, adică și online, și fizic, un joc care propune diferite scenarii bazate pe materia școlară. Este dedicat copiilor între 5 și 15 ani. Ei primesc misiuni în jocul online și trebuie să le rezolve în viața reală, în diverse locații din oraș. Asta le permite să avanseze în scenariul din platforma online.

Un treasure hunt, cu check point-uri la școală, biserică sau bistro

De exemplu, copilul primește, în kitul fizic, o cheie. Urmând indiciile și ghicitorile din pachet, el merge pe traseu, găsește check point-ul, activează puzzle-ul cu cheia, îl rezolvă și primește un cod. Introduce codul în platforma online și merge mai departe către următoarea misiune.

Dincolo de partea de joacă, BeCOME are și o componentă de învățare: îi ajută pe copii să-și dezvolte capacitatea de a rezolva probleme, logica, autonomia și gândirea critică și îi învață despre gestionarea timpului și a resurselor.

Jocul necesită un pic de ghidaj din partea părinților, spune Maria, dar numai cât să-i ajute, de exemplu, să traverseze strada în siguranță. Toate misiunile sunt pe nivelul lor de înțelegere, să poată rezolva puzzle-urile fără ca părintele să intervină, dar într-un context în care este și el introdus în povestea celui mic.

„Să simtă că ei, copiii, sunt exploratori și detectivi”, subliniază creatoarea aplicației.

Echipa ei a stabilit până acum trasee în Craiova, București și Cluj. Fiecare este diferit, dar conceptul este același. Punctele de pe traseu în care copiii vor găsi puzzle-uri interactive sunt child friendly. Sunt școli, bistrouri, curți de biserici, magazine de haine pentru copii.

Jocul va fi lansat la începutul anului viitor și va fi disponibil pentru început în Craiova, apoi în București și în Cluj, și va costa în jur de 150 de lei.

„Misiunea noastră este să le dăm copiilor motivația să facă lucruri, încrederea să o facă și atitudine de «vreau să fac lucrul ăsta»”, mai spune Maria Iacob.

Școala9

Redacția

Redacția Școala9

CUVINTE-CHEIE

treasure hunt pentru copii innovators for children campanie școală 9