Trei subiecte cu mai multe cerințe au avut de rezolvat astăzi elevii în cadrul probei de matematică a Evaluării Naționale. O mică neatenție ar fi putut, la unele enunțuri, să-i facă pe elevi să piardă punctele.
Liliana Mitre, profesoară de matematică, cofondatoare a platformei educaționale SuperScoala și și asistentă universitară la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității din București, îți arată cum ar fi trebuit să rezolvi exercițiile mai dificile.
Un prim exercițiu la care te puteai încurca era exercițiul 5 de la Subiectul I al Evaluării Naționale. Iată rezolvarea:
@redactiascoala9 ♬ original sound - Scoala9
Exercițiul 5, subpunctul B de la Subiectul al III-a, se rezolvă astfel:
@redactiascoala9 ♬ original sound - Scoala9
Un al exercițiu mai dificil a fost 6, subpunctul b, de la Subiectul al III-lea. Profesoara Liliana Mitre prezintă o metoda diferită de rezolvare față de baremul publicat de Ministerul Educației, așa cum de altfel au rezolvat mulți copii și erau îngrijorați că nu va fi punctat. „Pentru orice soluție corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem, se acordă punctajul corespunzător”, a subliniat profesoara.
@redactiascoala9 ♬ suono originale - Scoala9