EDUCAȚIA ÎN LUME: 200 de milioane de elevi au început școala în China, în timp ce copiii din Africa subsahariană rămân să învețe la televizor

EDUCAȚIA ÎN LUME: 200 de milioane de elevi au început școala în China, în timp ce copiii din Africa subsahariană rămân să învețe la televizor

Septembrie a însemnat începerea școlii pentru majoritatea țărilor lumii. Școala 9 BRD a adunat știri din toată lumea pentru a crea un tablou al reîntoarcerii în bănci în contextul pandemiei. Problemele existente în sistemele educaționale s-au acutizat: de la căsătoriile cu copii în India, sărăcia din Africa, până la absența testării pentru COVID-19 în Europa și pierderile economice pe care le va suferi întreaga lume dacă nu pune accentul astăzi pe educație.

19.09.2020

Școala9. Foto: Vlad Chirea, Pixabay, EPA

China. Cum a început școala în Wuhan, localitate de unde ar fi originat noul coronavirus

200 de milioane de elevi s-au întors la școală în toată China. Cu alte cuvinte, populația școlară din China este cât o treime din populația totală a Europei! A fost o adevărată desfășurare de forțe să readuci în bănci atâția copii.

În Wuhan, de pildă, localitatea unde a apărut noul coronavirus, în prima zi de școală s-a făcut o reevaluare a stării de sănătate a fiecărui elev pe baza istoricului testării și a celui de călătorie. Membrii Partidului Comunist din localitate au avut întâlniri cu profesorii și le-au dat instrucțiuni precise cu privire la igienă și cum să aibă „o atitudine anti-pandemie”.

Foto: EPA-EFE

Măsurile de igienă și distanțare din școli sunt asemenea celor impuse la nivel global, însă modul de a controla respectarea lor este una mult mai strictă. Oficiali locali s-au mobilizat să inspecteze clasele și să implementeze anumite aplicații mobile și tehnologii. „Sistemul este condus ca o armată. Pur și simplu așa se întâmplă, indiferent de ce crede oricine”, a spus Yong Zhao, un profesor al Universității de Kansas pentru New York Times

Spre deosebire de SUA, unde profesorii deja amenință cu greve din cauza lipsei unei strategii, în China, țară în care virusul este ținut sub control de luni bune, nu există niciun fel de opoziție cu privire la deciziile luate sau încercările de luare de poziție, ca cea a studenților, sunt descurajate din start, mai arată NYT.

În India a crescut numărul căsătoriilor în rândul copiilor, în timpul stării de urgență

Căsătoriile până la vârsta de 18 ani sunt interzise în India. Și totuși, țara-subcontinent are cea mai mare rată a mireselor-copil din lume, cu 1,5 milioane de fete sub 18 ani care se căsătoresc în fiecare an, potrivit UNICEF. 

Pandemia a înrăutățit situația: sunt cu 17% mai multe de astfel de cazuri raportate pentru lunile iunie și iulie la Childline – un serviciu telefonic pentru protecția copilului – decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Cauza ar fi faptul că școlile s-au închis din cauza pandemiei și mulți bărbați au rămas fără locuri de muncă și s-au întors în locurile natale, arată BBC.

Părinții copilelor, îngrijorați de viitorul nesigur al acestora, au decis să le promită pentru căsătorie, mai ales că primesc și bani pentru acest lucru. Școlile erau singura salvare pentru multe dintre aceste fete care puteau cere ajutorul profesorilor când se confruntau cu o asemenea situație. Și când ele s-au închis, acești copii au rămas singuri.

Chiar și așa, Rani, o fetiță de 13 ani, a dus prima și cea mai importantă bătălie din viața ei pentru a se salva de la căsătorie. Tatăl ei o promisese pentru căsătorie, deși este doar în clasa a opta. Fata a sunat la numărul de urgență și autoritățile au oprit căsătoria, arată BBC.

Foto: Pixabay

În Africa subsahariană, educația s-a mutat la televizor și la radio, în absența internetului

În multe zone din Africa, nici nu se poate vorbi despre școala online fiindcă nu există rețea de internet. Așa că autoritățile au găsit ca soluție școala la televizor.

Miguel Menene are cinci ani și este din Kenya. Fiindcă grădinița s-a închis încă din martie, educatorul lui a devenit televizorul. La fel pentru mulți alți copii. Cel puțin jumătate dintre elevii din Africa subsahariană nu au acces la internet.

Salvarea a venit de la organizația Ubango care a început să difuzeze pe televizor și la radio lecții, potrivit Al Jazeera

Foto: Pixabay

În luna martie, Ubango difuza programe educaționale pentru 12 milioane de gospodării din nouă țări și deja în august numărul a crescut la 18 milioane din 20 de țări. Foarte repede s-au adunat artiști, cercetători și profesori care să pună la punct lecții pentru copii care să ajungă la ei pe TV sau radio. În timp, s-au alăturat și multe companii care au dorit să contribuie la educația copiilor în aceste vremuri grele.

Marea Britanie. „Să te programezi pentru testarea COVID e ca și cum ai vrea să-ți rezervi un loc la spectacolul Harry Potter”

Nici nu s-au deschis bine școlile în Marea Britanie și au și început problemele. De altfel, întreaga lume încearcă să își dea seama cum să abordeze întoarcerea în bănci în era COVID-19. Fiecare școală a primit un număr de teste pentru elevi sau profesori insuficient pentru nevoia actuală, reclamă oamenii din școli. Ca să se programeze pentru testare, oamenii se trezesc cu noaptea în cap și stau cu orele dând refresh la site-urile dedicate.

William Lau, profesor de informatică la o școală din Londra a încercat să se programeze la testare după ce fiica sa a făcut febră în timpul nopții. Nu voia să meargă la școală cu virusul și atunci s-a trezit la 7 dimineața și a început să caute online soluții pentru a se programa la un test, după cum a povestit celor de la BBC

După 11 ore de documentare online, a găsit un sistem de programare pentru testare, cu un site extrem de complicat. „Se bazează practic pe cât de insistent e utilizatorul în a da refresh, refresh, refresh. Ca și cum ai încerca să rezervi un loc la spectacolul Harry Potter”, a spus profesorul celor de la BBC. Iar ăsta e un lucru foarte foarte greu. O știu toți părinții cu copii fani Harry Potter.

740 de școli din Anglia și-ar fi trimis elevii acasă deja, mai spun oficiali din educație. Testarea ar rezolva problema izolării la domiciliu la primele simptome sau suspiciuni, metodă care blochează sistemul. Oficialii au promis un acces facil la testarea elevilor și profesorilor, dar nu se întâmplă așa. Și soluția de avarie găsită este carantinarea în masă.

SUA. Un raport recent arată că pierderile din educația elevilor din acest an va costa America 15 mii de miliarde de dolari

Pierderile din cunoștințele elevilor cauzate de închiderea școlilor și inconsecvența învățământului online ar putea să coste SUA de la 14 la 28 de mii de miliarde de dolari, potrivit unui studiu realizat de economiști și citat de US News

„Aceste pierderi din educația copiilor vor avea un impact economic major asupra elevilor și asupra fiecărei țări, dacă nu se remediază situația”, au spus în raport autorii Eric Hanushek, profesor la Hoover Institution of Stanford University, și Ludger Woessmann, de la Universitatea din Munich.

Aceștia au făcut o evaluare a pierderilor și spun că elevii care sunt acum în generală și liceu vor avea venituri mai mici cu 3% în timpul vieții adulte din cauza perioadei în care nu au mers la școală. Pierderile se vor simți și la nivel național, fiindcă țările riscă să aibă un PIB anual mai mic cu 1,5%. Iar pentru SUA, acest 1,5% ar însemna 14,2 mii de miliarde de dolari.

Ca să recupereze aceste pierderi, sistemul școlar al fiecărui stat ar trebui să performeze mult mai bine decât în anul 2019, mai scrie US News.

Foto: Vlad Chirea

Efortul cercetătorilor trece dincolo de COVID. Când e cel mai bine să învățăm o limbă străină

Se spune că cei mici învață o limbă cu mai multă ușurință decât adulții. Un studiu realizat la Universitatea din Essex a căutat dovada științifică în această cutumă. Cercetătorii au folosit scanere pentru creier și metode statistice inovative ca să afle dacă într-adevăr capacitatea noastră de a învăța o limbă străină se diminuează cu vârsta, arată The Independent

Cercetătorii au analizat prin aparate EEG activitatea cerebrală a 29 de vorbitori nativi de germană și a 66 de persoane care știau germana ca a doua limbă, ambele categorii au inclus și adulți și copii. În momentul când vorbitorii nativi auzeau o greșeală de gramatică, se detecta un răspuns puternic al creierului. Nu era aceeași activitate cerebrală și în cazul vorbitorilor nenativi care au învățat târziu în viață limba.

Rezultatele cercetării arată că este mai ușor pentru copii să învețe o limbă străină care se vorbește în jurul lor. Copiii pot învăța mai repede și pentru că învățatul este jobul lor fulltime, în timp ce adulții au și alte îndatoriri. 

În plus, pronunția și gramatica nu sunt atât de împământenite la copii și pot absorbi mai bine noul. Orice proces de învățare se îngreunează cu vârsta, mai spun cercetătorii.

Nu au descoperit o vârstă critică a învățării unei a doua limbi, dar cu cât ești mai mic, cu atât e mai bine să începi. La gramatică, cei mici sunt mai tari mereu decât adulții care, deși pot învăța sisteme complexe, ajung de multe ori să se poticnească în cele mai simple reguli.

 

Școala9

Redacția

Redacția Școala9

CUVINTE-CHEIE

educatia in lume china india kenya sua anglia