O treime din această nevoie este în Africa subsahariană, în timp ce în Europa și America de Nord ar mai fi nevoie de 5 milioane de dascăli pentru învățământul preuniversitar.
„Profesorii joacă un rol vital în societățile noastre și cu toate astea, profesia se confruntă cu o criză majoră. În unele regiuni nu există candidați. În alte, profesorii renunță la ea în primii ani de muncă. În ambele cazuri, răspunsul este același: trebuie să oferim profesorilor mai multă apreciere și mai mult sprijin”, spune Audrey Azoulay, directoarea generală a Unesco, pentru The Guardian.
În Europa, profesorii renunță din cauza stresului și uneori, a salariilor nemotivante
Analiza Unesco arată că, deși deficitul s-a redus de la 69 de milioane în 2016, rămâne însă la cote mari și departe de îndeplinirea obiectivului de dezvoltare durabilă de a asigura învățământul primar și secundar pentru toți până în 2030.
În Africa subsahariană, deficitul reprezintă o treime din deficitul global de cadre didactice, iar lipsa nu s-a redus prea mult față de 2016: doar cu aproximativ 2 milioane.
Probleme sunt la peste tot la nivel global, inclusiv în țările bogate. Dacă în zona Africii este nevoie de profesori care să ocupe posturi noi, în Europa și America de Nord necesarul de cadre didactice este pentru a ocupa locuri rămase vacante.