editor și reporter

Cristina Radu

A terminat Facultatea de Jurnalism din București și a început să lucreze în presă în 2016, în primul an de studii, la agenția de presă News.ro. A învățat apoi să vadă poveștile din spatele știrilor, ca reporter Libertatea, unde a lucrat în perioada 2018 - 2024. În prezent este reporter de investigații la Snoop și reporter și editor la Școala9. Scrie despre oamenii care schimbă câte puțin societatea, despre educație, mediu, animale și schimbări climatice, precum și despre cheltuirea banilor publici. Îi place Harry Potter, are trei pisici răsfățate și crede că locul stafidelor nu este în prăjituri.

Alte articole

Clasă

Miky citește

De Ionela Mihaela Niță

Vara asta, o elevă de liceu ne povestește ce-a mai citit. Dacă vrei să-i recomanzi o carte, scrie-i într-un comentariu de ce crezi că ar trebui să ajungă pe lista ei.

12.06.2019
Clasă

Întoarcerea I. Născuți și crescuți în Italia, aduși de părinți să facă școală acasă. „Am învățat româna, am început să uit italiana”

de Andreea Archip. Foto: Dumitru Angelescu. Video: Cosmin Nistor

În 2020, de când a izbucnit pandemia, sute de români au revenit în localitatea suceveană Cajvana, după ce și-au trăit tinerețea în străinătate. Cajvana este un orășel bogat, clădit pe munca în Italia și Marea Britanie, care și-a câștigat în timp numele „Monaco de Bucovina”. 57 de elevi au fost înscriși în ultimul an la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mare” și au trebuit să se acomodeze la școala online și la un mod diferit de predare. Profesorii, indiferent de specialitate, au trebuit întâi să îi ajute să învețe limba părinților. Există un cuvânt pe care însă cu toții îl spun apăsat: în timpul interviurilor cu elevi, părinți și profesori a fost rostit de aproape 70 de ori cuvântul „acasă”.

06.09.2021
Laborator

Eliminarea tezelor, pro și contra. Ce spune un expert în evaluare: „După modelul acesta, ar trebui să scoatem toate notele, că și ele sunt stresante”

de Adelina Mărăcine

Un profesor de matematică și un expert în evaluare și analize educaționale au explicat, pentru Școala 9, de ce eliminarea tezelor poate fi cel mult o soluție de avarie, nu o normă. În acest timp, peste 300.000 de elevi spun că tezele sunt stresante și cer înlocuirea lor cu un test sumativ, fără ca nota să fie trecută obligatoriu în catalog.

12.11.2021