Sunt studentă la masterul de Jurnalism Tematic în cadrul Universității din București. Scriu și sunt pasionată de presa medicală, dar descopăr și celelalte nișe jurnalistice. Pe viitor mi-ar plăcea și să predau și să îmbin dragostea pentru jurnalism cu predatul și dorința de a-i determina pe elevi și studenți să-și depășească limitele și să ajungă unde își propun. Așa cum profesorii mei dragi m-au determinat și m-au încurajat de fiecare dată.
În timpul liber, sunt o romantică incurabilă care mai scrie din când în când poezii. Am două volume publicate: unul de poezii și unul de proză scurtă.
Peste 200 de elevi din țară și-au spus părerea, într-un sondaj lansat în vară de Școala 9, despre sistemul de învățământ românesc. Astăzi, la început de an școlar și de Ziua internațională a Profesorului, publicăm opiniile lor despre calitățile pe care le apreciază cel mai mult la dascăli, dar și despre lucrurile care le displac la ei.
Când a devenit profesoară, Camelia Constantea se aștepta să prindă un post într-o școală în oraș. A ajuns la sat, unde nu a găsit „școala bună” la care visa, ci un catalog care se tot împuțina. „Eram total ruptă de realitate”, spune profesoara. După mai bine de 20 de ani de predat în satul Viișoara, azi în fotoliul de director, Camelia nu s-ar mai duce la o școală de la oraș. Am discutat cu cea care în 2024 a câștigat premiul Profesorul Anului din mediul rural la categoria „Prevenirea abandonului școlar”, pentru a vedea ce soluții a identificat ca să-i aducă pe copii în bănci.
Educația românească poate fi mai bună doar dacă sprijinim real profesorii în toate etapele carierei lor.