
Diana Tulin și Sabin Popa sunt elevi în clasa a XI-a și a X-a la Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău. Diana spune despre ea că iubește oamenii, îi place să vorbească cu și despre ei, să-i asculte. Îi place să citească, să călătorească și să petreacă timp cu familia și prietenii. Sabin e pasionat de fotografie încă de mic și a început mai serios să-și urmărească pasiunea acum un an și jumătate când și-a luat primul DSLR.

Un draft de proiect pentru planurile-cadru (scheletul de materii pe care le învață elevii) a fost publicat la începutul săptămânii de Edupedu. Discuțiile publice au alunecat repede spre ce ore dispar și de ce e important să rămână. La câteva ore după, Ministerul Educației a spus că nu este un document „asumat” și că de fapt, abia se află în procedura de a forma echipele pentru lucrul la alte planuri cadru. Fabiola Hosu, vicepreședintă a Coaliției pentru Educație, s-a uitat cu atenție la propunerile acelui proiect și a extras niște linii pozitive de care specialiștii ar trebui să țină cont atunci când schițează ce materii și câte ore trebuie să aibă în orar un licean.
Tinerii de azi sunt prea sensibili, este e temă predilectă atunci când se vorbește despre generații. Am provocat-o pe psihologa Diana Vijulie la o discuție despre diferențele dintre generații și despre ce înseamnă „sensibilitatea” adolescenților și tinerilor versus cea a părinților și bunicilor.
Copii de 6 ani trec, în câteva săptămâni, prin două interviuri de admitere la pregătitoare cu predare în germană, la școli diferite. Ajung în situația asta cei care pică admiterea la Colegiul Goethe din București și se luptă apoi pentru locurile rămase la celelalte două școli de stat din oraș, unde se mai predă germana ca limbă maternă. Aceste clase sunt pentru etnici, însă au ușile deschise și pentru copiii din familii vorbitoare de germană. Părinții celor respinși au trimis la inspectorat cerere de suplimentare a numărului de locuri. Școala 9 i-a întrebat pe câțiva dintre ei de ce își doresc atât de mult ca juniorii lor să învețe germană și de ce la Colegiul Goethe.