
Diana Tulin și Sabin Popa sunt elevi în clasa a XI-a și a X-a la Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău. Diana spune despre ea că iubește oamenii, îi place să vorbească cu și despre ei, să-i asculte. Îi place să citească, să călătorească și să petreacă timp cu familia și prietenii. Sabin e pasionat de fotografie încă de mic și a început mai serios să-și urmărească pasiunea acum un an și jumătate când și-a luat primul DSLR.

Septembrie a însemnat începerea școlii pentru majoritatea țărilor lumii. Școala 9 BRD a adunat știri din toată lumea pentru a crea un tablou al reîntoarcerii în bănci în contextul pandemiei. Problemele existente în sistemele educaționale s-au acutizat: de la căsătoriile cu copii în India, sărăcia din Africa, până la absența testării pentru COVID-19 în Europa și pierderile economice pe care le va suferi întreaga lume dacă nu pune accentul astăzi pe educație.
Cum dăruim? Ce dăruim? Cum primim ceea ce ni se dăruiește?
E o abilitate de viață, nu? Este o competență, în fond. Dacă ar fi să subordonăm răspunsurile la aceste întrebări uneia dintre competențele-cheie formulate în 2018 de Consiliul Uniunii Europene, aceasta ar fi competența personală, socială și de a învăța să înveți, mai exact prima parte a ei.
La începutul lunii februarie, înainte ca peste două milioane de elevi să revină fizic la școală, ministrul Sănătății Vlad Voiculescu a declarat că aerisirea claselor este mai importantă decât respectarea distanțării de cel puțin un metru - cum recomandă Organizația Mondială a Sănătății - în vederea siguranței copiilor și angajaților din unitățile de învățământ. La solicitarea Școala 9, Ministerul Sănătății a transmis două studii pe care se bazează Vlad Voiculescu pentru această afirmație: niciunul nu arată că aerisirea ar fi mai importantă decât distanțarea fizică, ci spun că ar trebui să fie complementare.