Dragoș Costache scrie ficțiune și opinează despre film și societate, de obicei pe Scena9.
După ce am vorbit cu elevii despre școală, a venit rândul cadrelor didactice să ne răspundă ce înseamnă să fii profesor azi în România? E un job sau o vocație? Ce poate fi schimbat în bine și ce funcționează deja? Adresăm întrebări cadrelor didactice despre sistemul de educație românesc, de la angajarea în sistem până la lucrul la clasă, metode de predare, relația cu elevii și părinții. Și îl lansăm astăzi, la începutul unui nou an școlar care începe sub regulile unei noi legi a educației și a schimbărilor din sistem.
Începând cu anul școlar următor, liceele în care rata de promovare a examenelor de Bacalaureat a fost 0% sau un singur candidat a promovat nu mai pot propune cifre de școlarizare. Daniela Vișoianu, expertă în domeniul educației și fosta președintă a Coaliției pentru Educație, atrage atenția că măsura va afecta puternic sistemul pe termen lung și mai ales elevii vor avea de suferit: liceele pot ajunge la desființare, iar abandonul școlar va crește.
Futurologul american Thomas Frey a prezentat pe platforma sa opt scenarii prin care imaginează situații obișnuite din viața oamenilor în anul 2040. Ce va însemna să-ți faci cumpărăturile, să călătorești, să te cazezi la un hotel sau să-ți deschizi o afacere peste 17 ani sunt printre scenariile gândite de fostul inginer la compania IBM. Unul dintre scenarii prezintă o zi obișnuită de școală a unei fetițe, Ella, care se va naște abia în 2030.