Dragoș Costache scrie ficțiune și opinează despre film și societate, de obicei pe Scena9.
Patru copii au reușit să supraviețuiască 40 de zile în pădurea amazoniană din Columbia. Copiii cu vârste de 13, 9, 4 ani și un nou-născut au trebuit să supraviețuiască singuri în pădure, să se ferească de prădători, precum tigri și șerpi, și să găsească hrană și apă, după cum relatează revista Slate. Pentru a trăi singuri în sălbăticie mai mult de o lună, copiii au trebuit să își pună în aplicare abilități de supraviețuire, pe care mulți copii din zilele noastre nu le au.
În urmă cu cinci ani, Luiza Apostu a pornit într-o călătorie pe la școli care folosesc metode alternative de învățare din Olanda, Belgia, Spania și Mexic. S-a întors în țară și a înființat Rubik, un afterschool care nu are profesori, ci ghizi de învățare, în care elevii își pot alege activitățile și pot intra nepoftiți în camera profesorilor - numită sugestiv „necancelarie”.
În timp ce roverul Perseverence trimite imagini de pe Marte, școala românească se scormonește de tablete ca toți elevii să participe la ore în timpul pandemiei. Iulia Măndășescu, profesoară pentru învăţământul special și profesor MERITO, observă într-o analiză pentru Școala 9 ce distanță ca de la cer la pământ avem de parcurs în școala românească. Dar nu privește fatalist situația, ci plină de speranță. Știe că în România sunt în continuare cadre didactice care îi învață pe copii să țintească tot mai sus, până la stele.