Carmen Țar Fonta este de doi ani învățătoare în comuna Frumușani, județul Călărași. Străbate până la școală 70 de kilometri prin trei județe Ilfov, Giurgiu și Călărași, ca să încerce să le fie alături celor 16 elevi ai ei, dintr-o comunitate vulnerabilă. A avut și zile cu un singur elev în clasă sau, în pandemie, cu doar patru elevi colectați, cu lecții făcute în jurul mesei unui localnic. Zile colorate diferit, uneori în nuanțe de gri, alteori pastelate, ca cea în care vor merge cu toții într-o excursie să-l întâlnească pe Moș Crăciun.
Să-i faci pe copii să citească în era Tik Tok poate fi o provocare pentru mulți părinți. A fost și pentru Nicoleta Fotău care nu reușea să-l convingă pe fiul ei Antonio să deschidă vreo carte. Asta până când a început să scrie special pentru el. În 2018 i-a dat viață lui Titi, primul erou al vieții de zi cu zi care să-i facă pe copii să se regăsească în cărți. Apoi, inspirată de cei mici, a făcut personaje din „Nu vreau” și „Nu pot”.
Campanie susținută de BRD Groupe Société Générale. Când au devenit prima dată părinți, în urmă cu mai puțin de doi ani, Maria și Robert Iacob, doi soți din Craiova, și-au dat seama că pot folosi tehnologia deopotrivă în avantajul copiilor și adulților, într-un context în care generațiile actuale de copii o consumă nativ. Au creat BeCOME, un joc online în care progresul personajelor depinde de rezolvarea unor puzzle-uri din viața reală, în diferite locații din oraș. Este un „medicament” practic pentru a crește motivația copiilor de a face lucruri și încrederea că sunt capabili, descrie Maria Iacob proiectul său și al soțului ei, care s-a aflat pe lista finaliștilor competiției „Innovators for children”, care susține start-up-urile din educație.