
Antropolog urban și consultant, interesat de cooperare internațională, politici publice sustenabile și industrii creative.

Dintre cei 24 de miniștri ai Educației, din 1990 și până azi, șapte au fost suspectați de plagiat. Dar lucrările celor mai mulți nu s-au analizat niciodată la masa specialiștilor în integritate academică, chiar dacă profesori din străinătate sau anchetele jurnalistei Emilia Șercan din PressOne dovedeau punct cu punct furtul intelectual.
Pentru a aduce o schimbare în viața persoanelor cu deficiențe de vedere, un profesor clujean a creat alfabetul tactil al culorilor. Astfel, prin reprezentări grafice, nevăzătorii pot să le identifice și să le diferențieze. Lui Tudor Scripor i-a venit ideea de la un student nevăzător, din perioada în care ținea ateliere de pictură în SUA. „Nu am reușit să îl fac să înțeleagă conceptele de culoare, el nemaivăzând culorile niciodată”, a explicat pentru Școala 9. Și de aici a pornit totul.
Mai mulți elevi de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” și Liceul Tehnologic „Pamfil Șeicaru”, din Ciorogârla, au învățat să înțeleagă și să combată bullying-ul printr-o metodă nonformală: teatrul forum. Doi actori, Andrei Șerban și Mădălina Brândușe, le-au ascultat poveștile și le-au transformat în spectacole de teatru cu un mesaj clar: ei înșiși au puterea de a schimba deznodământul unei situații de hărțuire. „Unele replici folosite în piesa de teatru sunt chiar replici pe care noi le-am primit când eram mai mici”, au mărturisit elevii.