
Antropolog urban și consultant, interesat de cooperare internațională, politici publice sustenabile și industrii creative.

O petiție publică lansată de o profesoară din Bacău prin care cere eliminarea festivității de premiere a elevilor, de la sfârșit de an școlar, a stârnit un val de reacții în online. În timp ce peste două mii de părinți, profesori și elevi s-au alăturat inițiativei și spun că alinierea în careu și coronițele de flori le amintesc de vremea comunismului, alte persoane se opun cu vehemență și afirmă că doar elevii „mediocri” vor fi avantajați.
Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a propus ca antidot la „goana după note” să fie înlocuit sistemul de evaluare cu note prin „admis/respins”, în gimnaziu, la materiile muzică, desen și sport. Am întrebat trei profesori care predau aceste discipline cum văd ideea. „Admis/respins nu înseamnă că eliminăm evaluarea”, avertizează Antoaneta Luchian, profesoară de muzică în Iași.
Campanie susținută de BRD Groupe Société Générale. Când se uită pe geam, Daniela Niculae, 43 de ani, își dorește să vadă lucruri verzi. Și ar vrea ca cei doi copii ai ei să crească într-o lume sustenabilă, mai puțin poluată, în care ei știu să aibă grijă de natură. „Nu există pasageri pe nava Pământ. Suntem cu toții echipaj”, este citatul filosofului canadian Marshall McLuhan care a ghidat-o în a pune bazele aplicației unui joc care îi transformă pe copii în poștașii traiului sustenabil: The Green Postman.