Într-un interviu pentru Școala 9, jurnalista Emilia Șercan, totodată lector la Facultatea de Jurnalism a Universității din București, vorbește despre cum a ajuns România să promoveze o cultură a plagiatului, de unde izvorăște ea și de ce se perpetuează. Pornind de la cazul ministrului Cercetării Florin Roman, care și-a plagiat lucrarea de disertație, jurnalista atrage atenția asupra faptului că responsabilitatea corectitudinii unei teze nu cade doar pe umerii autorului, ci și pe ai profesorului coordonator.
Camera Deputaților a Spaniei a adoptat o lege pentru combaterea violenței la adresa copiilor, care prevede, printre altele, ca faptele de violență împotriva copiilor să se poată prescrie abia când victima face 35 de ani. ONG-ul Salvați Copiii Siria le reproșează autorităților daneze că vor să expulzeze copiii sirieni refugiați, iar în SUA a fost depus un proiect de lege privind eliminarea taxelor de școlarizare pentru tinerii din medii dezavantajate. În același timp, marile companii de vaccinuri anti-Covid au început testările pentru imunizarea copiilor.
„Ce facem cu școlile?” e o întrebare globală. Cercetătorii britanici le-ar deschide, alții le-ar mai ține închise o vreme. În condițiile astea decizia se mută la autorități, dar și aici abordarea diferă de la țară la țară.