Alte articole

Clasă

Medaliat cu aur la Olimpiada Internațională de Fizică, unde România a ieșit pe locul 3 în lume. Între pregătirea „câte zece ore pe zi” și „live the moment”

de Corina Dimitriu

Pentru Andrei-Darius Dragomir, elev în clasa a XI-a la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București (ICHB), Olimpiada Internațională de Fizică din acest an a reprezentat nu doar o confirmare a premiilor obținute până acum, ci și o experiență culturală de neuitat. Originar din Brașov, Andrei s-a mutat la București în clasa a IX-a, din dorința de a se pregăti pentru rezultate mai bune la olimpiadele naționale, dar a ajuns în scurt timp să obțină aurul la toate olimpiadele internaționale din domeniul fizicii și astrofizicii. Între o olimpiadă și un lot, elevul olimpic a povestit pentru Școala 9 despre experiența din Japonia, despre munca din spatele rezultatelor sale, dar și despre idealul de a avea, în viitor, „o viață completă”.

26.07.2023
Laborator

„Eu sunt o bilă de foc, eu n-o să deschid un teatru și atât”

de Alberto Păduraru Foto: Matei Bumbuț

„Mi-a venit într-o zi random mamă, hai să fac un teatru cu muzică live. Cea mai bună idee pe care am avut-o.” (Robe Cristian)

05.04.2025
Laborator

Istoric ieșean, despre primele mari reforme ale educației. De la Spiru Haret la „doctorul cărămidă”

de Cătălin Hopulele

Legea educației are deja 11 ani. Despre o nouă reformă se discută însă încă din timpul primului mandat al președintelui Klaus Iohannis, adică din 2014. Nou ministrul al Educației, Ligia Deca, are ca plan exact acest lucru: implementarea proiectului „România Educată”. Școala 9 a discutat cu istoricul ieșean Ovidiu Buruiană, conferențiar universitar la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, despre cele mai mari proiecte de reformare a învățământului național în România încă din 1859, de la formarea statului. Astfel, am aflat că avem și un istoric în a crea reforme incoerente sau de neaplicat și că schimbările reale s-au văzut, de fapt, în zeci de ani.

13.10.2022