Alte articole

Cancelarie

Mentalitatea „viața e grea, trebuie să-i pregătim pentru realitate” din manualele pentru gimnaziu

de Alina Stanimir

Ce învață elevii de gimnaziu din textele pe care le citesc în manuale? Mai degrabă pesimism decât speranță, arată o cercetare recentă. Am discutat cu Mădălina Chitez, una dintre autoarele studiului, despre cum apare acest ton în manuale, ce riscuri implică și cum pot interveni profesorii și părinții pentru a-l echilibra.

06.08.2025
Laborator

EN PLANNER by Școala 9: Recapitulăm la română textul narativ și textul descriptiv

de Maria Melente, ilustrație: Simina Popescu

Profesoara Maria Melente a pregătit, mai jos, planificarea pentru recapitulare la limba și literatura română cu noi lecții, ca să vă fie mai ușor să parcurgeți materia de gimnaziu. Săptămâna aceasta, deci, în noua serie de EN Planner, citiți despre textul narativ și cel descriptiv și, bonus, o strategie de învățare organizată.

20.02.2025
Laborator

„Am un copil care dansează în continuu. Nu știu ce să mai fac!”. Când neastâmpărul devine dans contemporan

de Andreea Archip

„Toți dansatorii când stau în bancă ba dau din picior, ba se joacă cu pixul.” Și dacă părinții lor sunt atenți la asta, îi pot ajuta să transforme extraenergia lor în artă. Se întâmplă asta la Școala performativă de la Centrul Național al Dansului București. Și săptămâna trecută, pe 26 mai, micii absolvenți ai cursurilor de dans contemporan și-au dat examenul final pe scenă, în fața celor dragi. O celebrare a mișcării într-o lume tot mai sedentară. 

01.06.2024