Patrick-Joshua Biro

Patrick-Joshua Biro s-a născut pe 13 decembrie 2000 și crede în împletirea dintre știință și solidaritate umană. A absolvit în 2019 Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, iar în timpul studiilor liceale a obținut Premiul al II-lea (2017) și Mențiune (2018) la Olimpiada Națională de Istorie. Tot atunci a început să se cristalizeze și pasiunea pentru scris, primind în 2018 premiul High Commendation la concursul internațional de eseuri al Institutului "John Locke" din Oxford. 

În 2022 a absolvit specializările de licență Fizică Medicală și Istorie la Universitatea Oradea, iar în 2024 a absolvit un masterat în domeniul Fizicii Medicale la aceeași universitate. Perioada aceasta a fost începutul dorinței sale de a învinge superficialitatea în educație, punând accent pe ceea ce elevii vor avea de oferit mai bun în viitor. Pe baza experienței sale cu elevii în timpul scrierii disertației, a scris cartea „Dincolo de manual: explorări didactice în fizica atomică, nucleară și medicală”, publicată în 2025.

Este voluntar de la 14 ani în domeniile social și educațional, coordonând printre altele un proiect de mentorat științific pentru studenții din domniul STEM în 2024. Mizează pe colaborarea precisă, umană, făcând parte și din proiectul Biotop Academy care presupune explicarea unor lecții pentru Bacalaureat. Este un om care învață despre plictiseală de la alții și rămâne recunoscător pentru eforturile celor care au rămas alături de el. Crede în învățarea cu sens mai mult decât în monologuri și nu are cum să uite de unde a plecat.

Alte articole

Cancelarie

Educatoare româncă, la o grădiniță de lux, construită în jungla vietnameză: „Făceam cu copiii dans, artă, tâmplărie, sport”

de Ema Tănase

Simona Anton a plecat în august 2019 în Vietnam să lucreze ca educator Montessori. Avea nevoie de o nebunie în viața ei. S-a angajat la o școală privată din Hanoi, construită într-o zonă cu vegetație luxuriantă, unde activitățile în aer liber erau regula. A aflat mai multe despre cultura vietnameză și înainte de pandemie, când a revenit în țară, a creat un blog de resurse educaționale pentru educatorii care vor să predea după metoda Montessori. 

08.05.2021
Clasă

Tot mai multe fete se pregătesc să devină electriciene: „De mică îl urmăream cu atenție pe unchiul meu făcând circuite și mi-am dorit și eu”

de Andrada Lăutaru Foto: Vlad Chirea

Acum cinci ani, doar 6 eleve s-au înscris să urmeze specializarea „Electrician” în cadrul unui proiect susținut de compania Distribuție Oltenia, în liceele profesionale din șapte județe. În ultimii doi ani școlari însă, au fost câte 32. Școala 9 a vorbit cu mai multe tinere de la Liceul „Astra” din Pitești despre alegerea lor și despre cât de aproape sunt să pună „-ă” după profilul „Electrician” în următorii ani. 

10.03.2023
Cancelarie

Limba română predată altfel

de Maria Stan, colaj de Oana Barbonie

O profesoară aplică la clasă învățarea bazată pe proiect pentru ca elevii să fie mai creativi și mai responsabili față de propriul proces de învățare.

28.02.2019