„Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă! Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație! Cred în România Educată și voi susține Legile România Educată din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a scris Cîmpeanu pe pagina sa de Facebook.
La nici 20 de minute de la anunț, anunțul avea peste 300 de comentarii, printre care unul scris de colegul său de partid, ministrul Cercetării Sebastian Burduja, care cita din Spiru Haret: „Fapte concrete, intr-un context plin de provocări. Cei care cunosc sistemul de invatamant românesc sunt datori sa reflecteze la tot ceea ce a fost si la tot ceea ce este astăzi. Marele liberal Spiru Haret spunea așa: «Civilizaţia este fructul unei bătălii neîncetate şi în orice bătălie înfrângerea e posibilă, la fel ca şi victoria.»”
Sorin Cîmpeanu nu a menționat nicio clipă de ce a decis să-și dea demisia. În urmă cu trei zile a fost publicată în PressOne ancheta Emiliei Șercan care arată că acesta și-a însușit 92 de pagini dintr-un curs al altor autori. Mai mulți profesori universitari, membri ai societății civile și politicieni i-au cerut demisia, unii chiar din fața Ministerului Educației.
Ministrul Cîmpeanu a făcut apoi o trecere în revistă a zece lucruri realizate în mandatul său început în decembrie 2020:
„1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar - prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent - o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree.”
Școala 9 a făcut o analiză și din cei 24 de miniștri ai educației de după Revoluție, șapte au fost acuzați sau dovediți că au plagiat.