Un draft de proiect pentru planurile-cadru (scheletul de materii pe care le învață elevii) a fost publicat la începutul săptămânii de Edupedu. Discuțiile publice au alunecat repede spre ce ore dispar și de ce e important să rămână. La câteva ore după, Ministerul Educației a spus că nu este un document „asumat” și că de fapt, abia se află în procedura de a forma echipele pentru lucrul la alte planuri cadru. Fabiola Hosu, vicepreședintă a Coaliției pentru Educație, s-a uitat cu atenție la propunerile acelui proiect și a extras niște linii pozitive de care specialiștii ar trebui să țină cont atunci când schițează ce materii și câte ore trebuie să aibă în orar un licean.
Inspectoratele școlare vor deveni direcții județene pentru preuniversitar și vor avea mai puține atribuții în zona de inspecție, potrivit noii legi a educației aflată în dezbatere publică. Școala 9 a vorbit cu experți în educație și cu inspectori școlari despre noile structuri propuse. În timp ce inspectorii spun că se vor adapta deciziilor care vin de sus, specialiștii atrag atenția că modul în care se va face selecția în funcții de conducere este lipsit de robustețe și lasă în continuare loc de imixtiunea politicului. Nu a mai fost organizat un concurs pentru inspectorii școlari de șase ani.
Despre merite și „tinerii-soldat în armatele părinţilor și profesorilor”, despre noua lege a educației și Milan Kundera. Profesorul Doru Căstăian face o analiză filosofică pornind de la reforma din învățământul preuniversitar și se întreabă care sunt de fapt valorile care se doresc în școală. „Va fi excelenţa conducătorilor pe care îi urmezi pentru că pun carnea şi viaţa lor concretă în slujba virtuţii şi binelui comun sau excelenţa cv-ului care, aproape sigur, conţine pe undeva şi titlul de doctor?”