elevă

Andra Parfene

Andra Parfene, 14 ani, a absolvit Școala Gimnazială ,,Alexandra Nechita” din Vaslui cu media 10. Printre pasiunile ei se numără literatura - scrisul și cititul, limbile străine, istoria, dar și fotografia, călătoriile. Este atrasă atât de partea umanistă, fiind olimpică la limba română și la limba franceză, cât și de domeniul științei, genetica în mod special. Își dorește să-și continue studiile la profilul științe ale naturii, urmărindu-și visul de a fi medic. Totuși, cărțile vor reprezenta întotdeauna o prelungire a inimii sale.

Alte articole

Clasă

Ioana Bercea, olimpică internațională la Economie: „Decât să salutăm obținerea medaliilor, să salutăm încercările și eșecurile de a le obține”

de Antonia Pup

Anul acesta a fost al doilea an școlar în care olimpiadele și concursurile școlare nu s-au organizat din cauza pandemiei. În afara unor insule de bune practici, reprezentate de olimpiadele online, elevii capabili de performanță nu au avut oportunitatea de a participa la competițiile în cadrul disciplinelor la care sunt talentați. Am stat de vorbă cu Ioana Bercea, elevă la Colegiul Național Bănățean, medaliată cu bronz la Olimpiada Internațională de Economie în acest an, la care au participat concurenți din 44 de țări. 

23.09.2021
Cancelarie

Ce pot învăța profesorii de gimnaziu de la învățători? Analiză după rezultatele la testările TIMSS

de Andreea Archip

Elevii români de clasa a patra au rezultate peste media internațională la matematică și științe, dar performanțele lor scad până la clasa a opta. Asta arată testările internaționale TIMSS - Trends in International Mathematics and Science Study. Unde se rupe filmul? Am vorbit cu trei profesori să aflăm. 

10.12.2024
Clasă

Cum le creșteți copiilor interesul și atenția la citit

de Cristina Radu

Profesorii și învățătorii simt că rezistența elevilor pentru a parcurge un text a scăzut semnificativ în ultimii 4 ani, arată un sondaj realizat la finalul anului trecut de publicația americană de educație EdWeek. Deși cercetarea nu răspunde și la întrebarea „de ce?”, vinovate, cel mai probabil, cred specialiștii din educație, sunt pandemia de COVID-19 și dispozitivele tehnologice care concurează pentru atenția elevilor. Cu un attention span  al copiilor din ce în ce mai scăzut, profesorii simt că a devenit o provocare să-i mențină implicați în lectură o perioadă mai mare de timp. Care sunt soluțiile?

02.04.2024