Alte articole

Clasă

La ce s-au întors elevii nevăzători când au început orele față în față. O formație muzicală, panourile de escaladă și terapiile prin joc

de Medeea Stan. Foto: Dumitru Angelescu

Elevii și profesorii Școlii Gimnaziale pentru Deficienți de Vedere din București au pierdut, în ultimul an, toate activitățile care îi apropiau: muzica, excursiile, serbările, sportul și terapiile pentru independență. Dar și șansa să dezvolte proiecte noi cu elevii din școlile de masă. De la începutul lui mai, elevii nevăzători și-au recuperat vechea rutină, iar profesorii se gândesc cum să readucă treptat în viața lor bucuriile extrașcolare. Și cum să tipărească în continuare manuale în Braille, căci Guvernul nu le-a asigurat niciodată.  

02.06.2021
Cancelarie

Editorial. Ce face un profesor din învățământul special

de Claudia Goga

Împlinesc anul acesta 28 de ani de când predau în învățământul special, în România, prima generație de psihopedagogi de după Revoluție. Trei ani am lucrat în State. Îmi place la fel de mult ce fac azi ca în prima zi. Asta nu înseamnă că nu sunt probleme în sistem sau că nu sunt destule provocări la catedră, dar înțeleg nevoia fundamentală a unei societăți de a se ocupa de cei mai vulnerabili. După toată experiența pe care am acumulat-o, am adunat în opt puncte calitățile pe care eu le cred esențiale pentru această minunată profesie. 

12.12.2023
Laborator

„Copiii din ziua de azi”

de Dragoș C. Costache

Adolescence/Adolescență e o miniserie gândită să apese „butoanele” oricărui părinte. Însă dincolo de elementul de șoc și groază, ce rămâne în urmă e o poveste tristă dar puternică despre vină colectivă și generații care se îndepărtează într-un ritm din ce în ce mai rapid.

19.03.2025