Gabriela Nedelcu

Gabriela Nedelcu este profesoară de istorie și se ocupă, în paralel, și cu pregătirea elevilor pentru examenul de bacalaureat. Crede că istoria este o poveste care s-a scris singură, dar al cărei final depinde de noi. După trei ani de matematică și informatică în liceu, s-a mutat la filologie doar ca să dea bacul la istorie, pentru că au atras-o secretele și poveștile ei. Ele s-ar pierde fără un povestitor, așa că vrea să fie ea cea care le dă mai departe.

Alte articole

Laborator

EDUCAȚIA ÎN LUME. „Cel mai bun profesor” din lume este un indian care a luptat pentru incluziunea fetelor dintr-o comunitate săracă. Țările asiatice, cele mai tari la matematică

de Florinela Iosip

Un indian a câștigat premiul pentru cel mai bun profesor în 2020 pentru munca depusă în a integra la școală fetele dintr-o comunitate dezavantajată din vestul țării. Elevii din Singapore, Taiwan, Hong Kong și alte țări asiatice au obținut cele mai bune rezultate la una dintre cele mai importante testări internaționale în domeniul matematicii și științelor.

10.12.2020
Laborator

Din închisorile siriene, la Universitatea Georgetown din SUA. Povestea activistului Omar Alshogre: „În Siria, multora le era teamă să meargă la școală”

de Andreea Archip

Omar Alshogre este un activist sirian pentru drepturile omului care de la 17 la 20 de ani a trăit chinurile închisorilor siriene. A fost ridicat de pe băncile școlii fiindcă a protestat împotriva regimului lui Bashar al-Assad. A fost torturat, umilit, înfometat. Acolo a trecut prin cea mai dură școală. Dar tot acolo a fost „student” la ceea ce deținuții cu studii numeau „universitatea șoaptelor”, fiindcă nu aveau voie să vorbească între ei decât așa, în șoaptă. L-a ținut în viață, legătura cu ceilalți prizonieri. Avea 34 de kilograme când a fost răscumpărat de familie din închisoare. Astăzi, la 25 de ani, a fost admis la Universitatea Georgetown, la care a aplicat cu o scrisoare despre lecțiile închisorii.

14.03.2021
Cancelarie

Editorial. Ce ne îndreptățește să scriem despre praful de sub preșul educațional

de Monica Halaszi și Horia Corcheș

De ce scriem?

De ce am ales să scriem?

Ce ne îndreptățește să scriem?

Sunt întrebări la care am decis să răspundem ca urmare a comentariilor generate de unele dintre articolelor noastre, mai ales a acelora care au scos la lumină firele de praf de sub preșul educațional. Sigur, am ridicat doar puțin colțul preșului respectiv, iar haterii nu au întârziat să apară. „Jurnaliștii lui pește”, „niște frustrați”, „habar n-au de sistem”, „îi urăsc pe profesori” sunt câteva dintre caracterizările care ne-au fost făcute. 

Așa că am decis să aducem câteva clarificări.

14.02.2023