profesor universitar

Ioan Ianoș

Ioan Ianoș – profesor universitar emerit, geograf, director al Centrului Interdisciplinar de Cercetări Avansate asupra Dinamicii Teritoriale (CICADIT), Universitatea din București. Este autorul a circa 300 de lucrări, axate în principal pe dinamica urbană, dezvoltare regională și interacțiunea om-mediu. Este membru al unor comisii de specialitate ale Uniunii Internaționale de Geografie și membru în comitetele de redacție a trei reviste internaționale cotate ISI; Distinguished Scholar Award, primit din partea Asociației Geografilor Americani (Tampa -2014). A fost consilier la Comisia de învățământ a Camerei deputaților (2005-2006), președinte al Comisiei de Științe Exacte și Științe ale Naturii a ARACIS (2007-2015), membru al Consiliului de etica a cercetării (2007-2010) și al Consiliului de etică și management universitar (2017-2019), membru al Consiliului de Finanțare a învățământului superior (2015-2019), membru (1994-2010) și Președinte al Comisiei Științele Pământului din CNATDCU (2012-2016), membru al Consiliului ARACIS (2015 –prezent).

Alte articole

Clasă

Afacerea „shadow writing”. Cum mi-am făcut trei licențe într-o lună și apoi am fost șantajat că voi fi spus decanului

de George Herlaș Ilustrații: Alina Marinescu

Abia am trecut în anul al treilea de facultate, dar pot avea lucrarea de licență gata într-o lună dacă vreau. Nu fiindcă sunt atât de silitor, ci pentru că știu să folosesc Google. Piața de ghostwriting în domeniul lucrărilor academice din România nici măcar nu se ascunde, este la vedere pe orice platformă de socializare și cu toate acestea, nicio autoritate nu pare să o combată. Am luat legătura cu mai multe firme care deja mi-au oferit primele capitole din lucrare, necopiate sau produse cu ChatGPT, pentru sume de la 850 la puțin peste 2.200 de lei. În spatele uneia dintre aceste firme nederanjate de autorități am găsit chiar un membru PNL dintr-o comună din Hunedoara.  Două dintre paginile de Facebook care vindeau licențe au fost șterse după ce le-am spus că sunt jurnalist și anchetez fenomenul „shadow writing”.

07.08.2023
Clasă

Partea pozitivă a aplicației ChatGPT: profesorii o folosesc deja ca unealtă ca să-și planifice lecțiile și să găsească idei creative

de Medeea Stan

Jumătate dintre profesori utilizează ChatGPT, aplicație de inteligență artificială (AI); 30% pentru o planificare mai rapidă a lecțiilor și pentru creativitatea la ore, arată un sondaj desfășurat în SUA. Aplicația lansată în noiembrie 2022 e din ce în ce mai populară și în România. Procentul profesorilor care se bazează pe ChatGPT este destul de ridicat, având în vedere că multe școli l-au interzis la clasă, ca să împiedice plagiatul în rândul elevilor. 

 

 

 

18.03.2023
Laborator

Cum trebuie schimbată învățarea

De Camelia Posea

Despre raportarea elevilor și profesorilor la studiul științelor și aplicațiile lor practice, într-un interviu cu Dragoș Tătaru, cercetător la Institutul Național pentru Fizica Pământului și unul dintre organizatorii Școlii de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele.

21.10.2019