Maria Ferăstrău este studentă în ultimul an la Paris 1 Panthéon-Sorbonne, unde urmează o dublă licență de filosofie și științe politice. Activă civic încă din liceu, ajunge la Paris și decide să compare cele două lumi în care trăiește, prin scris, pe care îl descoperă în primul an de facultate. Crede că se pot face lucruri frumoase, prin muncă și pasiune.
La 19 luni de când au fost închise pentru prima dată școlile, România tot nu și-a pregătit (sau echipat) profesorii pentru a preda online și nici să asigure condiții minimale pentru învățarea de acasă. Sute de mii de copii în continuare n-au o conexiune sigură la internet și nici dispozitive decente de pe care să poată lucra. Nu mai vorbim de o formare minimală pentru ei sau părinții lor. Guvernul nu pare să aibă o strategie pentru a remedia situația dezastruoasă, iar pe termen lung consecințele le vom plăti cu toții.
O treime dintre tinerii din România nu văd mersul la școală ca fiind o petrecere utilă a timpului, au arătat datele colectate în timpul testării PISA. Cum poți să dai sens și utilitate școlii pentru acești copii care, de altfel, observă și că după ce termină învățământul profesional, de pildă, nu au mai multe șanse să se angajeze decât un coleg care a făcut un liceu teoretic. Hannah Kitchen și Lucie Cerna, experte în educație la Organizația de Cooperare și Dezvoltare Economică, au dat exemple de politici publice care pot funcționa și la noi, în cadrul podcastului REZOLVAT.
În ianuarie și februarie, ne întoarcem la citit operele clasice ale literaturii române. Profesoara de limba română Maria Melente vă îndrumă în structura eseului și în organizarea ideilor pe hârtie, cu liniuță, astfel încât să vă fie mai ușor să vă construiți analiza pe text. Vorbim, de asemenea, și despre studiul autorilor clasici: Creangă, Slavici, Eminescu și Caragiale.