elevă, activistă pentru drepturile elevilor

Mihaela Ichim

Mihaela Ichim are 17 ani, învață la Colegiul Național „Unirea” din Focșani și-i place să observe, să analizeze și, când e cazul, să ia atitudine, mai ales în reprezentarea elevului.

Alte articole

Clasă

Profesorii și elevii vor să se renunțe de tot la tezele școlare: „sunt stresante” și „din alte vremuri”

de Andreea Ofițeru. Foto: Eli Driu și Pixabay

Trecerea tuturor școlilor la învățământul online a ridicat problema susținerii tezelor, testări semestriale la română și la matematică. Decizia Ministerului Educației, după o consultare cu oamenii din sistem, a fost să renunțe în acest semestru la teze. Neașteptat, decizia a fost aplaudată și de elevi, și de profesori. Nu doar că le consideră un factor de stres, dar această lucrare semestrială care valora un sfert din medie, nici n-ar mai fi o metodă de evaluare potrivită pentru școala de azi. „Învățarea și evaluarea se produc zilnic”, nu doar semestrial, este opinia profesoarei de română Monica Halaszi.

25.11.2020
Laborator

BAC PLANNER by Școala 9. Treci prin materia de istorie cu Vlad Țepeș, Mircea cel Bătrân și statul român în Evul Mediu

de Gabriela Nedelcu, ilustrație: Simina Popescu

Știm că după o vacanță binemeritată, cu cozonac și salată de boef, este mai greu să reveniți la manualele școlare, exerciții și eseuri. Dar Bacul se apropie, așa că noi continuăm cu planurile de învățare pentru examene. Astăzi, profesoara Gabriela Nedelcu vă ajută să mai puneți câteva piese în puzzle-ul istoriei de Bac: Evul Mediu, Vlad Țepeș, Mircea cel Bătrân, autonomiile locale.

13.01.2024
Cancelarie

Profesoara Madlen Șerban, care a lucrat la elaborarea Strategiei de digitalizare a educației: „Dacă în 2021 continuăm să dăm atestatul de competențe digitale cu creionul pe hârtie, mai bine stingem lumina”

de Antonia Pup

În învățământul profesional și tehnic, rata de succes la examenele de certificare este de 100%. Madlen Șerban, profesor asociat la Universitatea din București, cu experiență în arhitectura politicilor educaționale, explică de ce nu ar trebui să ne bucure această reușită: aceste certificate nu au și calitatea pregătirii în spate și trebuie revizuite.  Profesoara a fost coordonatoarea grupului de lucru „Curriculum școlar pentru meserii emergente” în contextul elaborării Strategiei de digitalizare a educației și a explicat pentru Școala 9 care sunt pașii pentru a adapta școala cu piața muncii. „Oamenii deja au aflat că există viață în afara cutiei pe care o numim România. Și pleacă.”

11.02.2021